K2 Public Enemy eller K2 Silencer

Crolon

Ny medlem
Här har jag två skidor, i lite olika prisklass. Har fått en bra deal på Silencer, därför överväger jag. Åker en del pist, men ska nu ut på en del offpist och behöver även något att ta med till Gad Bastein i vinter.

Det står en hel del om PE, men inte så mycket om Silencer.

SÅ vad säger ni som ni vet mer än mig lr har erfarenhet av skidorna. Ska man vänta på lite extra cash o sattsa på PE lr är Silencer en skida som tar mig fram utan att vara så långt från PE, särskilt när det gäller offpist då ? 80/85 Stor skillnad ? Jag e 1.80 och väger 80 och är vältränad och har bra trycka i benen.

Lutar det åt att PE e en bättre investering ???

Ber för snö, mycket snö !

Har inte provat Silencern men jag antar att den är liknande Fujativ (man får det man betalar för) och därför alldeles för mjuk för dig.

Ska du sen köra en hel del offpist så skulle jag råda dig till att satsa på en något bredare skida. (även hårdare och längre)

Utter sa:
Har inte provat Silencern men jag antar att den är liknande Fujativ (man får det man betalar för) och därför alldeles för mjuk för dig.

Ska du sen köra en hel del offpist så skulle jag råda dig till att satsa på en något bredare skida. (även hårdare och längre)
Ok...
Förstår nästan att jag lär ha en rätt styv skida då jag e stark och rätt stor.

PE´n va sägs ? Snabb rekomendation om nån skida så här på rak hand ?. Helst K2 ( kan fixa bra pris där)

Eevez sa:
ja PE är bra...om det är det du vill ha bekräftat?!
Ja det e nog det, eftersom jag kan få en väldigt bra deal på Silencern så vill jag dubbelchecka lite vad folk här säger...

Jag e nog inne på PE´n.... Hojt !

Ok då ska vi lägga oss i debatten!
Grattis du har valt att köpa skidor från K2! Det innebär att du får en vän för livet!!!! Om skidan går sönder är det bara att hmmmm Nä K2s skidor går nästan aldrig sönder!! (om man inte lämnar dem i en vattenpöl två dagar och sen tokkraschar...) Super bra :)
JApp då över till det viktiga
Silencer är alltså K2's nya lågprisskida. Den är absolut inte lik Fujativen!!! Silencerna är faktiskt en gammal modell av PE'n typ för 3-4 säsonger sedan såg PE'n ut så.. lr designen var annorlunda men konstruktionen densamma..

Japp nya PE'n är ett bättre val längd 179 lr längre om det finns..

manga sa:
Ok då ska vi lägga oss i debatten!
Grattis du har valt att köpa skidor från K2! Det innebär att du får en vän för livet!!!! Om skidan går sönder är det bara att hmmmm Nä K2s skidor går nästan aldrig sönder!! (om man inte lämnar dem i en vattenpöl två dagar och sen tokkraschar...) Super bra :)
JApp då över till det viktiga
Silencer är alltså K2's nya lågprisskida. Den är absolut inte lik Fujativen!!! Silencerna är faktiskt en gammal modell av PE'n typ för 3-4 säsonger sedan såg PE'n ut så.. lr designen var annorlunda men konstruktionen densamma..

Japp nya PE'n är ett bättre val längd 179 lr längre om det finns..
Kanon...nån som vet lite om K2 iaf. Precis det du säger, precis så tänker jag. Blir nog att vänta på nästa lönebesked och kolla läget.

Borde också höra lite om Bindningar, på Bägge skidorna blev jag erbjuden Marker 11 lr 12. Har här på sidan läst en del skit om Marker...Om jag nu inte vill köra på dessa bindningar.. nå rek. kanske ??

ha et gött manga..

aiiht
men kör på PE tycker jag. silercen är mer "lekskida" ...men om du ska leka så är de ju gött. men eftersom du är typ lika lång som jag, men plus 15 kilo så är du nog lite för tung för silercen (jag har PE 179 cm). yay go for it

edit

hahaha...asåå, det här tjafset om marker... de e kul

de e sant att det inte är den BÄSTA bindningen. look är bättre. men om ngn kommer å klagar på marker så gör plötsligt alla det, så chilla. det funkar att köra på marker, de e ju den bindningen som följer med K2s skidor... marker är ju ett jävligt gammalt märke (om jag har rätt..?) som har varit med ett tag, å är ju inga nybörgare inom tekniken.
men det är sant att de inte håller skitbra för fakie landningar å sånt... men man måste ju ta i om den ska gå sönder...den går ju inte sönder av sig själv

Eevez sa:
aiiht
men kör på PE tycker jag. silercen är mer "lekskida" ...men om du ska leka så är de ju gött. men eftersom du är typ lika lång som jag, men plus 15 kilo så är du nog lite för tung för silercen (jag har PE 179 cm). yay go for it
Ja multisportare som man e så drar man runt på nå extra kilon, men bara positiva kilon. Ska se vad det finns för längder...kan va så att 179 e de längsta...

Schysst forum här då man kan få ca 50 besök på 20 min e sen onskväll. Nybliven medlem så här lär man hänga lite innan snön satt sig, helt klart !

Push your limits and you will explore real action !!
ha et gött Eevez

Eevez sa:
edit

hahaha...asåå, det här tjafset om marker... de e kul

de e sant att det inte är den BÄSTA bindningen. look är bättre. men om ngn kommer å klagar på marker så gör plötsligt alla det, så chilla. det funkar att köra på marker, de e ju den bindningen som följer med K2s skidor... marker är ju ett jävligt gammalt märke (om jag har rätt..?) som har varit med ett tag, å är ju inga nybörgare inom tekniken.
men det är sant att de inte håller skitbra för fakie landningar å sånt... men man måste ju ta i om den ska gå sönder...den går ju inte sönder av sig själv
Så sant..... alla hakar på en linje om lite "bad pr". Visst lär man lyssna lite... jag har noll koll på Marker så visst undrar man. Men som du säger dom har ju vart med ett tag så... O ska man köra hårt med fakie och tuffa hopp så lär man nog öppna plonkan lite ändå...

Snön e på väg... fan va nice. Har ju lagt vattenskidan på hyllan... så nu längtar man ! Hojt

Om du nu kan få bra priser på K2 och inte skall köra mer än hälften pist och park, varför ett par PE? Du säger att du skall ned till BG, betyder det 1 vecka på sportlovet eller en säsong? Om du tänker köra PE som enda skida i BG i en hel säsong ja då är du illa ute... Blir det mycket puder är det helt klart K2 Seth du skall ha. Den fungera som enda skida då den är väldigt allround. PE är def. ingen puderskida, och om du åker föra att köra puder och kör park då snön är kass, satsa på en mid-fat med twintip... inte på en vanlig twintip.

Angående bindningarna så funkar Marker, om du tar M14 eller högre. M14 har krånglat för vissa, men jag tror knappast att alla med Look-bindningar har varit 100% nöjda heller...

Carled sa:
Om du nu kan få bra priser på K2 och inte skall köra mer än hälften pist och park, varför ett par PE? Du säger att du skall ned till BG, betyder det 1 vecka på sportlovet eller en säsong? Om du tänker köra PE som enda skida i BG i en hel säsong ja då är du illa ute... Blir det mycket puder är det helt klart K2 Seth du skall ha. Den fungera som enda skida då den är väldigt allround. PE är def. ingen puderskida, och om du åker föra att köra puder och kör park då snön är kass, satsa på en mid-fat med twintip... inte på en vanlig twintip.

Angående bindningarna så funkar Marker, om du tar M14 eller högre. M14 har krånglat för vissa, men jag tror knappast att alla med Look-bindningar har varit 100% nöjda heller...
Okej.. som sagt, jag vet inte så mycket. Men har möjlighet att få bra pris på K2. De flesta jag hört med har sagt att Silencern är lite för mjuk o "simpel". PE rekomenderas starkt av många. Jag vill köra PIST/PUDER. I Bad Gastein vet jag inte vad det blir för åkning, förhoppningsvis puder. Skidorna ska även användas för topp åk.. så som Kebs 2000m toppar och övriga fina toppåk i Sverige... Vad tror du då ?. Har du kört PE lr vilken bredd rek.du 75/80/85/100??

jaså du ska åka puder...men PE är ju ingen puderskida.. inte offpist heller...
men Seth låter bättre isånnafall, som andra säger.
PE har ju 85 i midja...så 90/95+ är götttttt.

Okej... låter fair. Hur är 90/95/100 att åka med i pisten ?

Om man säger 60% pist 40% offpist (typ keb, nord topp, tolpanigorni osv.)

Seth som gäller då lr ?

Acksell sa:
Gad Bastein. Har inte skrattat så mycket på månader.
Kul att vi har lite genier på sidan också. Dom är nog säkert över 11 år, och har hår på bröstet. Och Acksell i detta fall e nog en riktigt duktig skidåkare. Kom ihåg det, passa er för Acksell i backen..

(Ps: bara så ni vet så råkade jag stava fel tidigare.. av då vilken miss)

Vilken skida du ska köpa om du ska åka 60/40 pist/offpist beror på vad du prioriterar. Är offpisten viktigast för dig, då kan nog the seth vara ett bra val. Kör själv på ett par seth viscious och är rätt nöjd. Eftersom att du har låst upp dig på K2 bör det väl vara det bästa valet eftersom att den trots allt GÅR att ha kul i pist med, med viss teknik, något som väl knappast kan sägas om Enemyn och absolut inte om Pontoonen.
Prioriterar du däremot pist kan ingen av de två skidorna sägas vara ett bra alternativ. Kanske borde du satsa på ett par Recons eller ett par Outlaws, dessa är dock inga skidor som jag själv provåkt men måtten verkar vettiga, de har fått rätt bra rescentioner och vad jag förstår är det dessutom lite hårdare(?) än övriga nämnda, antagligen bör det väl d vara i första hand Recon som gäller.

// Holmström

Kanon, Holmström. Mycket bra tankar, visst e det så att jag fastnat i K2, av de anledningar att jag vet mest om dessa skidor samt att jag kan få bra priser på just k2. Recon har jag sneglat lite lätt på, jag prioriterar offpist högt i detta val av skida.... men som det tyvärr (lr inte tyvärr) är runt i landet så kommer man ofta i kontakt med pist hur man än gör, med familj... fest weekend i sälen osv. Ska kika lite på Recon. Tack för ett svar med lite tanke bakom... Ha de gött.. Kör hårt !

Recon offpist (toppåk) nån som har nå kul o säga??

Snödjup

Tillbaka
Topp