K2 rockar fetpung

heggis

Ny medlem
K2 rockar fetpung
Tja alla

Har tänkt att gå in i telissvängen och är lite ny på det här så tänkte checka med er som har kollen.

Har tidigare funderat på pocketraketen men det har förstått att de är alldeles för mjuka så dom kan man ju inte ha, om man inte är en liftkö 08 som vill visa sig på styva linan, för salomon säger ju att de är ball.
Vidare gick tanken kring vertigo, men då det är helt ute med svartvita skidor kan man ju inte ha dessa, så mycket koll har man ju.
Sen fundera jag på völkl explosive tror jag den heter, men den ska tydligen inte heller hålla måttet.
Efter att ha skaffat mig lite tips så var det en polare som sa att K2 pist off va grymma. Men jag vet inte rigtgt om jag kan tro på han. Har hittat ett par med pitbull bindning på i gulan för 2000 pistoler. Låter ju sjukt bra eller. Namnet är ju coolt, PIST OFF!! Måste rippa i pulvret!
Är bara lite skeptisk till bindningen, Pete på petes telemarkshop ï st Anton sa att man skulle ha G13 bindning, är den bra?

Som ni hör behöver jag lite hjälp, Om det är nån som vet lite om dom här skidorna eller till och med kört på dom kan ni ju skriva lite.

Ses i pipen!!

K2 rockar fetpung
Salomon X_Scream Series är en välrenomerad telisskida om man inte vill ha en fetare. Ska du åka Pipe funkar även 1080.

Min bindning i vinter kommer att bli en Rottefella Cobra

K2 rockar fetpung
Tack för tipset, men jag söker ju en fet puderskida och inga smala plankor.

Har en till fråga, såg en pjäxa som heter garmont cruiser. Låter ju helfett. lite surf. Var får man tag på en sån.
Garmont Gara skal vara för mjuk har jag hört, så jag hoppas på crusiern.

Go Big

K2 rockar fetpung
köp riktiga leksaker, Head Monster iM85 med Cobra och Scarpa T1 Race. super combo som funkar till allt. körde hela förra säsongen med dessa leksaker. allt från bottenlösfluff, toppturer till isiga kvällsåk...

lycka till!

K2 rockar fetpung
K2 har vad jag vet inte någon modell i år som heter Pist Off. Antar att det kan vara nåt från förra året. Hur breda är Off Pist? Bredaste telisskidan dom har i år är ju Work Stinx som är 88 i midjan. Sen finns det så klart AK Launcher eller AK Enemy som är lika breda eller bredare som också funkar fint som telisskidor.

G13? Finns en bindning som heter G3 Targa. Har en kompis som kör på den och är väldigt nöjd, för övrigt på ett par PocketRocket. Tvivlar förresten på att ett par PR är för mjuka till telis. Beror på så klart hur tung du är men ändå. Kolla denna diskussion http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=6078.

K2 rockar fetpung
Tjena tja snubbe!
Huggarns vicket fräckt tugg du ligger inne mé. Jag garva nästan läppen av mig!
Två alternativ är möjliga!
1. Du är verkligen så där himla cool och skriver jättespejsat. Då är du min idol och passar verkligen in bland alla jättehäftiga (men något osäkra) lirare på forumet.
2. Du är en fejk (mer troligt). Du sitter och roar dej med att försöka framstå som alt.1 utan att vara det. Du spelar på det så omotiverat populära ironiska konstgreppet men får inte till det riktigt. Det blir lite för mycket av det goda. Jag menar ”hittat i gulan för 2000 pistoler” och ”rippa i pulvret” säger väl inte ens de mest bekräftelseträngtande kids-wannabe 38-åringarna? Rätta mig om jag har fel.

Du får ursäkta att jag inte svarar på dina frågor. Dom kom liksom i skymundan i sammanhanget. Min fundering i sammanhanget är att om du faller in under kategori 1 så skall du självklart välja skidan med det coolaste namnet (+ev designen). Beträffande bindningen följer du Petes råd. Om du tillhör kategori 2 har du säkert skaplig koll utan mina tips och för oss andra lösa individer så får vi väl göra som vanligt – läsa tester/låna/hyra innan inköp. Kör själv på ett par K2 Super Stinx med G3:or som funkar bra framför allt off pist / på toppturer. Dom är lätta men lite veka i ändarna för att bita i ordentligt i isiga pister. Men som sagt den är ju gjord för att vara dräglig uppför.

Your obedient Servant

K2 rockar fetpung
Kör samma kit som BajenMatte, köpt av Pete dessutom. Är grymt nöjd med det köpet. Skulle rekommendera det eller likanade.

Är det någon som har testat ett par Work Stinx och kan ge en kommentar?

K2 rockar fetpung
Vill du verkligen ha ett par fetingar lönar det sig att kolla upp Karhus Jak. Mycket lik fickraketen men styvare och bredare. Sedan kaunde du montera ett par G3 Targa eller Black Diamond O2or (samma kille som designat G3orna) på dessa. Det paketet klarar man sig med. Vill du åka lite i pisten också, välj Völkls G4 med tidigare nämda bindningar.

K2 rockar fetpung
Bandit XX + Cobra. Då får du en optimal skida om du vill köra pist också, flyter också bra i lössnön.
En kombination som jag är riktigt nöjd med.
När det gäller pjäxor säger jag bara plast. Inget annat då det mjuknar upp, som även vissa plastpjäxor gör. Kan rekommendera ett par Crispi CXU, stabila som f.n som alban skulle sagt!!

Lycka till!

J

Tillbaka
Topp