Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Shreditor 102 eller Nordica el Capo?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1062626" data-attributes="member: 59831"><p>Jag kör själv på Shreditor 102 som lekskida. Jag kör 191 (193+ i verkligheten), men med rejäl twintip å lagom rocker, så den känns ju inte stor någonstans, (är sj. 187cm lång). Som tidigare sagt, det är ju en rejäl lekskida som är mjuk i tip och tail, men inte överdrivet för mina 80 kg, och det går att carva på rätt bra med hög hastighet utan att det känns fladdrigt. </p><p></p><p>Men kör du aldrig park, eller baklänges och gillar hårdare skidor, skulle jag nog leta efter annat än Shreditor. Jag själv älskar den, trots att min andra kött/tur/pow-skida är en betydligt hårdare 4frnt Hoji. Använder den till allt, och hittills inte hittat några begränsningar, förutom att det känns sjukt ovant att ha kört Hoji en hel dag, sedan ställa sig på denna, luta sig bakåt och nästan ramla bakåt för att tailen böjer sig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1062626, member: 59831"] Jag kör själv på Shreditor 102 som lekskida. Jag kör 191 (193+ i verkligheten), men med rejäl twintip å lagom rocker, så den känns ju inte stor någonstans, (är sj. 187cm lång). Som tidigare sagt, det är ju en rejäl lekskida som är mjuk i tip och tail, men inte överdrivet för mina 80 kg, och det går att carva på rätt bra med hög hastighet utan att det känns fladdrigt. Men kör du aldrig park, eller baklänges och gillar hårdare skidor, skulle jag nog leta efter annat än Shreditor. Jag själv älskar den, trots att min andra kött/tur/pow-skida är en betydligt hårdare 4frnt Hoji. Använder den till allt, och hittills inte hittat några begränsningar, förutom att det känns sjukt ovant att ha kört Hoji en hel dag, sedan ställa sig på denna, luta sig bakåt och nästan ramla bakåt för att tailen böjer sig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Shreditor 102 eller Nordica el Capo?
Tillbaka
Topp