Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 sidestash vilken binding ska man köpa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 814503" data-attributes="member: 12152"><p>Aha, nu klarnar det. Jag har inte tittat noga nog märker jag. STH 12 är faktiskt en riktigt påkostad bindning vid närmare studie. Det är ju en LAB-bakdel med stålbotten och med en Z-tådel. Det hade jag helt missat. Det måste innebära att Salomon hyser ganska gott förtroende för Z-tådelen. Annars skulle man nog inte lägga ner mödan på att göra en sådan typ av bindning. STH står helt enkelt för bottenplattans konstruktion som jag tolkar det. STeel Heel kanske? Den bottenplattan härstammar från 977/997 Equipe, och fanns sedan under tiotalet år endast på S916, för att sedan återuppstå i 14-segmentet i och med introduktionen av 914 Lab för ca fem år sedan. Och nu då i en 12-bindning alltså i form av STH 12. Ett mycket bra val av Salomon tycker jag. Bottenplattan på 912/914/810 och dess gelikar var en vek del i konstruktionen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 814503, member: 12152"] Aha, nu klarnar det. Jag har inte tittat noga nog märker jag. STH 12 är faktiskt en riktigt påkostad bindning vid närmare studie. Det är ju en LAB-bakdel med stålbotten och med en Z-tådel. Det hade jag helt missat. Det måste innebära att Salomon hyser ganska gott förtroende för Z-tådelen. Annars skulle man nog inte lägga ner mödan på att göra en sådan typ av bindning. STH står helt enkelt för bottenplattans konstruktion som jag tolkar det. STeel Heel kanske? Den bottenplattan härstammar från 977/997 Equipe, och fanns sedan under tiotalet år endast på S916, för att sedan återuppstå i 14-segmentet i och med introduktionen av 914 Lab för ca fem år sedan. Och nu då i en 12-bindning alltså i form av STH 12. Ett mycket bra val av Salomon tycker jag. Bottenplattan på 912/914/810 och dess gelikar var en vek del i konstruktionen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 sidestash vilken binding ska man köpa?
Tillbaka
Topp