Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 sidestash vilken binding ska man köpa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RingoMonstret" data-source="post: 824587" data-attributes="member: 78324"><p>Tänkte försöka mig på en liten trådkapning, fast jag håller mig till samma tema!</p><p></p><p>Jag är 184 lång och väger 82 kg. Pjäxorna mäter 305 mm. Jag åker numera max 4 veckor om året, har säsongat så jag tycker mig ändå kunna pka bra men långt ifrån avancerat :P. Jag har tänkt att utveckla mitt offpiståkande rejält och har redan två veckor i alperna bokat denna säsong och siktar på en till vecka. Jag trivs bästa i öppen offpist men fegar inte ut när lite hederligt skogsröj kommer på tapeten. </p><p></p><p>Jag har bestämt mig för att köpa ett par Sidestash men är väldigt kluven då det kommer till längden. Kan jag bemästra ett par 188 skidor eller ska jag nöja mig med 181? Sen så blir jag helt tokig när det gäller att välja bindningar... Har läst hur många trådar som helst om bindningar och de som verkar vara intressanta för mig är Marker Jester, STH14 driver eller Look PX... Kan det vara något för mig eller är jag helt ute och cyklar? Har tänkt lite på lös häl men det är inte något de jag åker med använder så jag får nog trycka in mig i liften ett tag till. Men hur står sig en bindning med lös häl kontra en \"vanlig\"? Förlorar jag mycket på det? Krävs speciella pjäxor?</p><p></p><p>Tacksam för svar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RingoMonstret, post: 824587, member: 78324"] Tänkte försöka mig på en liten trådkapning, fast jag håller mig till samma tema! Jag är 184 lång och väger 82 kg. Pjäxorna mäter 305 mm. Jag åker numera max 4 veckor om året, har säsongat så jag tycker mig ändå kunna pka bra men långt ifrån avancerat :P. Jag har tänkt att utveckla mitt offpiståkande rejält och har redan två veckor i alperna bokat denna säsong och siktar på en till vecka. Jag trivs bästa i öppen offpist men fegar inte ut när lite hederligt skogsröj kommer på tapeten. Jag har bestämt mig för att köpa ett par Sidestash men är väldigt kluven då det kommer till längden. Kan jag bemästra ett par 188 skidor eller ska jag nöja mig med 181? Sen så blir jag helt tokig när det gäller att välja bindningar... Har läst hur många trådar som helst om bindningar och de som verkar vara intressanta för mig är Marker Jester, STH14 driver eller Look PX... Kan det vara något för mig eller är jag helt ute och cyklar? Har tänkt lite på lös häl men det är inte något de jag åker med använder så jag får nog trycka in mig i liften ett tag till. Men hur står sig en bindning med lös häl kontra en \"vanlig\"? Förlorar jag mycket på det? Krävs speciella pjäxor? Tacksam för svar [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 sidestash vilken binding ska man köpa?
Tillbaka
Topp