K2 Silencer + bindning

Hatten

Ny medlem
K2 Silencer + bindning
Hej!

Jag har tänkt att beställa K2 silencer skidor från sport Conrad, men jag undrar vad jag ska ha för sorts bindningar... det finns en massa olika.

Jag kommer åka lite allt möjligt,Pist, Park och lite puder, så nu undrar jag vilka jag ska ta. jag behöver inga värstingar för jag kommer inte hoppa på några big air hopp men dom ska ändå funka att "jibba" med

Tacksam för svar
mvh

K2 Silencer + bindning
JAg har själv silencer dom röda, jag råder sig från att INTE köpa silencer. Okej om är sköna. Men fan, jag har åkt på mina i en säsong. Men ser ut som att jag haft dom i 10 år. Dom slits fort som fan !

K2 Silencer + bindning
dom e ju billiga ;p men det e nya modellen 09/10, så dom kanske har ändrat på det,men är det bara därför du inte tycker att jag ska köpa dom?

K2 Silencer + bindning
om du köper från sverige får du ju bindningarna på köpet ;) fast man vet ju aldrig hur pass bra dom bindningarna är..

K2 Silencer + bindning
Köp en riktig bindning. Sjukt tråkigt när man tycker att man köpt så billigt och är nöjd med det sen krånglar det alltid.

Look px12 funkar riktigt bra. Ross scratch 120(samma bindning) och 140.

K2 Silencer + bindning
Hatten sa:
dom e ju billiga ;p men det e nya modellen 09/10, så dom kanske har ändrat på det,men är det bara därför du inte tycker att jag ska köpa dom?
Jag är nöjd med dom åkmässigt, men om jag har valt nu hade jag köpt några andra. Det är bara ett tips och mycket möjligt att dom ändrat på det.

K2 Silencer + bindning
Jag har erfarenhet köp Tyrolia SL100 dem är perfekta för Silencers! Man får med dem på vissa stadium när man köper k2 silencers

K2 Silencer + bindning
Beroende på hur hårt du kör så, men tyrolia sl100 e en riktig skitbindning

K2 Silencer + bindning
Kan nån gå in på sport conrad och titta på de bindningarna de har, nån som vet, pch helst inte de dyraste, är atomic ffg 14 en bra bindning till de jag ska köra

K2 Silencer + bindning
Hatten sa:
Kan nån gå in på sport conrad och titta på de bindningarna de har, nån som vet, pch helst inte de dyraste, är atomic ffg 14 en bra bindning till de jag ska köra
Om jag skulle vara du så skulle jag köpa Rossignol Scratch Axial2 140 08/09 bindningarna. Jag har själv såna och har åkt med dom nu sen förra säsongen och dom är ennu som nya så dom är väldigt hållbara + att dom är besta bindningar som jag haft. rekomenderar värkligen att du köper dom. =)

K2 Silencer + bindning
Om du inte kommer köra så "hårt" skulle jag påstå att det räcker med en DIN 12 bindning för dig som brukar vara lite billigare också. Av de bindningar på Conrad skulle jag titta på:
Marker Griffon, PX 12 jib och Ross freeski 120 XL. Vill du ha en lätt bindning som inte löser ut vertikalt i tådelen ta Griffon. Vill du ha en lite tåligare bindning ta någon av de andra två. Dock är dom lite tyngre.

K2 Silencer + bindning
ok, tack så mkt, men eftersom jag e "nybörjare" inom jibb, tror du jag kommer känna ngn skillnad?? har tidigare kört på hyrskidor...

K2 Silencer + bindning
Nej du kommer egentligen inte känna någon direkt skillnad mellan bindningarna mer än en liten viktskillnad om det var det du undrade.

Tillbaka
Topp