Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
K2's Turbo dream(?)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jell-O" data-source="post: 594660" data-attributes="member: 100247"><p>Körde på en Turbo Dream 156 i helgen och jag är faktiskt riktigt imponerad. I vanliga fall kör jag på en Custom X 168, så på papperet verkade det lite löjligt att med mina 85+ kilo och 45 i skor köra på en så kort och smal(24.7 i midjan) bräda. Om jag själv hade valt längd hade jag nog valt 160+ wide, så recensionen ska nog läsas med det i tankarna. </p><p></p><p>Första intrycket var att det var svårt att få till ett rent skär i pisten, men efter ett par åk visade det sig bara vara ovana med rocker som var orsaken. Jag fick inte riktigt lika bra grepp som med min Custom, men faktiskt nära. Den kändes också stabil i höga hastigheter.</p><p></p><p>Den stora skillnaden var dock puderåkning(eller ja, puder och puder men iaf 2 deci hyffsat ny snö), där kom brädan verkligen till sin rätt. Grymt bra flyt utan att behöva luta sig bakåt det minsta. Faktiskt bättre flyt än med min Custom. Även här var det lite ovant, jag upplevde att brädan var mycket stabil så länge jag hade vikten centrerad, men med lite fel disponerad vikt hamnade jag rätt snabbt i obalans. Även det kan nog ha med brädans längd och mina personliga egenskaper att göra.</p><p></p><p>Sammanfattningsvis kan man nog säga att jag ger två tummar upp, det är en otroligt rolig och kompetent bräda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jell-O, post: 594660, member: 100247"] Körde på en Turbo Dream 156 i helgen och jag är faktiskt riktigt imponerad. I vanliga fall kör jag på en Custom X 168, så på papperet verkade det lite löjligt att med mina 85+ kilo och 45 i skor köra på en så kort och smal(24.7 i midjan) bräda. Om jag själv hade valt längd hade jag nog valt 160+ wide, så recensionen ska nog läsas med det i tankarna. Första intrycket var att det var svårt att få till ett rent skär i pisten, men efter ett par åk visade det sig bara vara ovana med rocker som var orsaken. Jag fick inte riktigt lika bra grepp som med min Custom, men faktiskt nära. Den kändes också stabil i höga hastigheter. Den stora skillnaden var dock puderåkning(eller ja, puder och puder men iaf 2 deci hyffsat ny snö), där kom brädan verkligen till sin rätt. Grymt bra flyt utan att behöva luta sig bakåt det minsta. Faktiskt bättre flyt än med min Custom. Även här var det lite ovant, jag upplevde att brädan var mycket stabil så länge jag hade vikten centrerad, men med lite fel disponerad vikt hamnade jag rätt snabbt i obalans. Även det kan nog ha med brädans längd och mina personliga egenskaper att göra. Sammanfattningsvis kan man nog säga att jag ger två tummar upp, det är en otroligt rolig och kompetent bräda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
K2's Turbo dream(?)
Tillbaka
Topp