Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
kaffe+gå=fettförbräning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bombina" data-source="post: 76290" data-attributes="member: 28927"><p>Precis som FredrikN skriver så är maten jätteviktigt!!!</p><p>Se till att få i dig mkt proteiner, vid varje måltid, för att hålla uppe förbränningen men minska risken för muskelförlust. </p><p></p><p>Ligg på 60-70%pulsintervall när du promenixar. Käka bra måltid efteråt (du förbränner inte mer om du väntar med maten....väntar du för länge riskerar du att bränna muskler)</p><p></p><p>Att kaffe innan morgonpromenade har någon större effekt går att diskutera, andelen fettsyror som koffeinet frisätter är minimalt och endast tillfälligt! Dock är det ju en fördel att piggna till på morgonen innan man ska ut... Och den termogena effekten koffeinet har bidrar ju till att några kalorier extra går åt</p><p></p><p>Att morgonpromenader är en frälsning när man ska bränna fett är lite hypat. Att göra av med mer än man äter är det som gäller. Många har börjat skippa morgonpromenaderna (det tar för mkt tid) och gör som så att de tränar intervallträning i 10-20min(tex efter ett styrkepass) för att öka dygns-förbränningen, och kroppens vilja att bränna mer andel fett. </p><p></p><p>Jag är tröööttt, så jag vet inte om min text är helt korrekt, orkar inte läsa igenom just nu...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bombina, post: 76290, member: 28927"] Precis som FredrikN skriver så är maten jätteviktigt!!! Se till att få i dig mkt proteiner, vid varje måltid, för att hålla uppe förbränningen men minska risken för muskelförlust. Ligg på 60-70%pulsintervall när du promenixar. Käka bra måltid efteråt (du förbränner inte mer om du väntar med maten....väntar du för länge riskerar du att bränna muskler) Att kaffe innan morgonpromenade har någon större effekt går att diskutera, andelen fettsyror som koffeinet frisätter är minimalt och endast tillfälligt! Dock är det ju en fördel att piggna till på morgonen innan man ska ut... Och den termogena effekten koffeinet har bidrar ju till att några kalorier extra går åt Att morgonpromenader är en frälsning när man ska bränna fett är lite hypat. Att göra av med mer än man äter är det som gäller. Många har börjat skippa morgonpromenaderna (det tar för mkt tid) och gör som så att de tränar intervallträning i 10-20min(tex efter ett styrkepass) för att öka dygns-förbränningen, och kroppens vilja att bränna mer andel fett. Jag är tröööttt, så jag vet inte om min text är helt korrekt, orkar inte läsa igenom just nu... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
kaffe+gå=fettförbräning
Tillbaka
Topp