Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kaj i dokumentär på svt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 205527" data-attributes="member: 13245"><p>Två av de tidigare avsnitten har handlat om ett par med någon typ av utvecklingsstörning samt ett lesbiskt par där den ena hade samiskt ursprung. Man kan nog säga att kärlekan snarare än skidåkning har varit temat...</p><p></p><p>Även om jag inte ligger på Kajs nivå (skidor som jobb) så fanns det mycket att känna igen sig och sina (vindsurfing- och skid-) polare i. Det där att hjärnan är vuxen men kroppen (eller egentligen snarare en del av hjärnan) liksom fortsättar att göra "barnsaker". Själv har jag familj, och har ibland svårt att för mig själv objektivt motivera de val jag gör (med avseende på hur mycket tid jag lägger åpå främst vindsurfing och på hur jag ordnar mitt (och familjens) liv för att kunna göra detta). Jag blir dock närmast självmordsbenägen om jag tänker på att sluta leva som jag gör.</p><p></p><p>Angående den sista scenen där Benedicte pressade Kaj att välja vad som är bäst, hon eller skidorna och han inte vill svara så påpekade direkt min fru att hon ALDRIG skulle ställa den frågan.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 205527, member: 13245"] Två av de tidigare avsnitten har handlat om ett par med någon typ av utvecklingsstörning samt ett lesbiskt par där den ena hade samiskt ursprung. Man kan nog säga att kärlekan snarare än skidåkning har varit temat... Även om jag inte ligger på Kajs nivå (skidor som jobb) så fanns det mycket att känna igen sig och sina (vindsurfing- och skid-) polare i. Det där att hjärnan är vuxen men kroppen (eller egentligen snarare en del av hjärnan) liksom fortsättar att göra "barnsaker". Själv har jag familj, och har ibland svårt att för mig själv objektivt motivera de val jag gör (med avseende på hur mycket tid jag lägger åpå främst vindsurfing och på hur jag ordnar mitt (och familjens) liv för att kunna göra detta). Jag blir dock närmast självmordsbenägen om jag tänker på att sluta leva som jag gör. Angående den sista scenen där Benedicte pressade Kaj att välja vad som är bäst, hon eller skidorna och han inte vill svara så påpekade direkt min fru att hon ALDRIG skulle ställa den frågan. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kaj i dokumentär på svt
Tillbaka
Topp