Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kall om tårna....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 501897" data-attributes="member: 13863"><p>Finns inte så mycket att tillägga till Noljas inlägg ... men några personliga kommentarer.</p><p></p><p>Jag kör konstant med elvärmesulorna på när det är kallare än -5. Läge 2 på den tregradiga skalan. Att sätta på dem när man börjat frysa om fötterna är för sent. Att få fart på ett par nedkylda fötter i ett par kalla pjäxor klarar normalt inte värmesulorna av.</p><p></p><p>Och ... viktigt, viktigt, jätteviktigt, precis som Noljas skriver. Se till att pjäxorna är varma när du tar på dem. Är det kallt ute brukar jag till och med förvärma dem med en varmlufts pjäxtork innan jag tar på dem (om möjligheten finns). Att exempelvis stå vid bilen och sätta på sig pjäxorna bör undvikas ... </p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 501897, member: 13863"] Finns inte så mycket att tillägga till Noljas inlägg ... men några personliga kommentarer. Jag kör konstant med elvärmesulorna på när det är kallare än -5. Läge 2 på den tregradiga skalan. Att sätta på dem när man börjat frysa om fötterna är för sent. Att få fart på ett par nedkylda fötter i ett par kalla pjäxor klarar normalt inte värmesulorna av. Och ... viktigt, viktigt, jätteviktigt, precis som Noljas skriver. Se till att pjäxorna är varma när du tar på dem. Är det kallt ute brukar jag till och med förvärma dem med en varmlufts pjäxtork innan jag tar på dem (om möjligheten finns). Att exempelvis stå vid bilen och sätta på sig pjäxorna bör undvikas ... /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kall om tårna....
Tillbaka
Topp