Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kall om tårna....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HELA10" data-source="post: 502637" data-attributes="member: 90411"><p>Tackar så mycket för alla tips ovan!</p><p></p><p>Nu i nyår fick jag möjlighet att testa lite olika varianter, då det var rätt kallt uppe i Sälen. Först och främst bytte jag ut mina tunna underställs-långkalsonger mot ett par rediga vita tjocka som jag "lånat" från svenska försvaret när jag gjorde lumpen. Sedan shoppade jag ett par rätt dyra strumpor som hette något fint med "skiing" och "alpine".</p><p></p><p>Det här var ett lyft mot tidigare, men fortfarande var det i kallaste laget att åka när det var under -10. Då drog jag på mig ett par ordenliga yllesockor samt en storlek större pjäxor och då blev det acceptabelt värmemässigt, men det kändes som om jag tappade lite av kontrollen över skidorna.</p><p></p><p>Några tips här ovan som jag tänkte jobba vidare med är formgjutna sulor och elsulor. Hur fixar man de formgjutna sulorna och var handlar med de elvärmda?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HELA10, post: 502637, member: 90411"] Tackar så mycket för alla tips ovan! Nu i nyår fick jag möjlighet att testa lite olika varianter, då det var rätt kallt uppe i Sälen. Först och främst bytte jag ut mina tunna underställs-långkalsonger mot ett par rediga vita tjocka som jag "lånat" från svenska försvaret när jag gjorde lumpen. Sedan shoppade jag ett par rätt dyra strumpor som hette något fint med "skiing" och "alpine". Det här var ett lyft mot tidigare, men fortfarande var det i kallaste laget att åka när det var under -10. Då drog jag på mig ett par ordenliga yllesockor samt en storlek större pjäxor och då blev det acceptabelt värmemässigt, men det kändes som om jag tappade lite av kontrollen över skidorna. Några tips här ovan som jag tänkte jobba vidare med är formgjutna sulor och elsulor. Hur fixar man de formgjutna sulorna och var handlar med de elvärmda? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kall om tårna....
Tillbaka
Topp