Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Kameraval .
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 441264" data-attributes="member: 59533"><p>D80 tar 3 bilder per sekund vilket blir för lite om du ska fota sekvenser. 6-7 bilder på rad max innan det laggar pga liten minnesbuffert, med snabbaste kortet. Du får precis med uthoppet på droppet samt landningen. Men större hopp kan du inte ta i sekvens. 2sek airtime är inte supermycket liksom.</p><p></p><p>Fokuseringen är sådär. Helt ok men inget jag skulle skryta med. Jag vill kunna släppa knappen och ta nytt fokus snabbare när föremål rör sig mot dig och du inte kan köra manuellt fokus.</p><p></p><p>40D är ett mycket bra val för Canon. Snabb serietagning, bra buffert, och bra brusreducering.</p><p></p><p>I Nikon är nästan D300 det bästa alternativet verkar det som. Dyr i Sverige men billig i USA.</p><p></p><p>D300an ska vara ett ganska stort steg upp från D200 säger dom. Enda nackdelen jag uppfattat är att den väsnas mycket men det är ju skitsam.</p><p></p><p>Köp helst ett tätat kamerahus om du ska ha den ute.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 441264, member: 59533"] D80 tar 3 bilder per sekund vilket blir för lite om du ska fota sekvenser. 6-7 bilder på rad max innan det laggar pga liten minnesbuffert, med snabbaste kortet. Du får precis med uthoppet på droppet samt landningen. Men större hopp kan du inte ta i sekvens. 2sek airtime är inte supermycket liksom. Fokuseringen är sådär. Helt ok men inget jag skulle skryta med. Jag vill kunna släppa knappen och ta nytt fokus snabbare när föremål rör sig mot dig och du inte kan köra manuellt fokus. 40D är ett mycket bra val för Canon. Snabb serietagning, bra buffert, och bra brusreducering. I Nikon är nästan D300 det bästa alternativet verkar det som. Dyr i Sverige men billig i USA. D300an ska vara ett ganska stort steg upp från D200 säger dom. Enda nackdelen jag uppfattat är att den väsnas mycket men det är ju skitsam. Köp helst ett tätat kamerahus om du ska ha den ute. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Kameraval .
Tillbaka
Topp