Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Kameror ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Einar_Lindgren" data-source="post: 222704" data-attributes="member: 15574"><p>Köp ingen vx2100. Den har inga xlr ingångar för mickar. Kommer du på att du vill göra en bra intervju så saknar den bra möjligheter för det även om det går. I så fall är en sony pd100 pd150 eller 170 bättre. Som sagt så är väl alla kameror med 3 chip bra (3ccd). Nu för tiden diskuteras ju hd ocj hdv jäkligt mycket. Jag tror det kommer vara framtiden men för att du ska kunna redigera hdv någonlunda smärtfritt behöver du en sjukt kraftig dator. På jobbet har vi en g5:a med 4 proccesorer 3 raida 320 gigs diskar 8 gig ram och decklink hdkort. DÅ kan du köra okomprimerad hd. Men en sån pjäs kostar ju 50 000 så. Oj nu snöar jag in på annat skit här. VIll du ha bra zoom så har canon oftast bättre än sony. Canon kameror brukar ha 20x medan sony har 12. Så en canon xm2 om du bara ska filma åkning (den har inte heller någon xlr ingång) eller en xl 1 eller xl2 (dyrare men med utbytbar glugg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Einar_Lindgren, post: 222704, member: 15574"] Köp ingen vx2100. Den har inga xlr ingångar för mickar. Kommer du på att du vill göra en bra intervju så saknar den bra möjligheter för det även om det går. I så fall är en sony pd100 pd150 eller 170 bättre. Som sagt så är väl alla kameror med 3 chip bra (3ccd). Nu för tiden diskuteras ju hd ocj hdv jäkligt mycket. Jag tror det kommer vara framtiden men för att du ska kunna redigera hdv någonlunda smärtfritt behöver du en sjukt kraftig dator. På jobbet har vi en g5:a med 4 proccesorer 3 raida 320 gigs diskar 8 gig ram och decklink hdkort. DÅ kan du köra okomprimerad hd. Men en sån pjäs kostar ju 50 000 så. Oj nu snöar jag in på annat skit här. VIll du ha bra zoom så har canon oftast bättre än sony. Canon kameror brukar ha 20x medan sony har 12. Så en canon xm2 om du bara ska filma åkning (den har inte heller någon xlr ingång) eller en xl 1 eller xl2 (dyrare men med utbytbar glugg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Kameror ?
Tillbaka
Topp