Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Kameror ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Einar_Lindgren" data-source="post: 224039" data-attributes="member: 15574"><p>Jag har tyvärr jättedålig koll på billigare kameror, sen jag började jobba heltid med film och tv är det bara proffs och semiproffs kameror som kommer på tapeten. Mitt bästa tips om man vill ha en bra kamera som duger till nästan allt utom reklam och liknande grejjer utan att ruinera sig så är det nog canon xm2. Den har allt man behöver för att filma skidåkning, bröllop, eller vad man nu vill. Den ända minuset är att den saknar riktiga xlr ingångar för ljud. Nu kan man visserligen köpa en xlr addpter till men då tror jag ändå att om du tex tar upp två ljud samtidigt från säg, 2 olika myggor, att dom hamnar på samma spår på bandet. VIlket göra att det inte går att mixa dom olika sen. Men jag vet många som göra gryma tvrep med en xm2:a. En kan du få för 20 000 och neråt beronde på tillbehör och skick. Men det är nog svårt att hitta en riktigt bra kamera under 10 000, hur man än gör. Problemet med små kompakta kameror är ju inte tekinken utan att optiken inte är tillräkligt stor eller påkostad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Einar_Lindgren, post: 224039, member: 15574"] Jag har tyvärr jättedålig koll på billigare kameror, sen jag började jobba heltid med film och tv är det bara proffs och semiproffs kameror som kommer på tapeten. Mitt bästa tips om man vill ha en bra kamera som duger till nästan allt utom reklam och liknande grejjer utan att ruinera sig så är det nog canon xm2. Den har allt man behöver för att filma skidåkning, bröllop, eller vad man nu vill. Den ända minuset är att den saknar riktiga xlr ingångar för ljud. Nu kan man visserligen köpa en xlr addpter till men då tror jag ändå att om du tex tar upp två ljud samtidigt från säg, 2 olika myggor, att dom hamnar på samma spår på bandet. VIlket göra att det inte går att mixa dom olika sen. Men jag vet många som göra gryma tvrep med en xm2:a. En kan du få för 20 000 och neråt beronde på tillbehör och skick. Men det är nog svårt att hitta en riktigt bra kamera under 10 000, hur man än gör. Problemet med små kompakta kameror är ju inte tekinken utan att optiken inte är tillräkligt stor eller påkostad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Kameror ?
Tillbaka
Topp