Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Kan dessa funka för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 846008" data-attributes="member: 12152"><p>Hmm... Den skida som heter Race SL i år finns väl bara i 165cm? Vilken skida är det du menar egentligen?</p><p></p><p>Hur eller hur så tror jag att det där är en butiksversion av SL-skidan och det innebär en aggressiv, men ändå lite nertunad slalomskida. För en åkare av din storlek blir det ett par mycket små skidor. Iofs kör de flesta raceåkare med 165cm oavsett hur stora dom är, men det är sannerligen inga lättåkta skidor. För mig låter det som att ett par skidor med lite mer längd och radie skulle passa dig bättre. Atomics GS-variant i butiksledet tex har 15-16m radie och är betydligt mer allsidig. </p><p></p><p>SL-skidor är gjorda för korta, skärande svängar och enbart det. Gillar du det, eller har som målbild att åka på ett sådant sätt, så är SL ett naturligt val. Jag kör nästan enbart på SL-skidor i pisten numera som info och mina Fischer är 161cm. Jag väger 77kg och är 181cm lång.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 846008, member: 12152"] Hmm... Den skida som heter Race SL i år finns väl bara i 165cm? Vilken skida är det du menar egentligen? Hur eller hur så tror jag att det där är en butiksversion av SL-skidan och det innebär en aggressiv, men ändå lite nertunad slalomskida. För en åkare av din storlek blir det ett par mycket små skidor. Iofs kör de flesta raceåkare med 165cm oavsett hur stora dom är, men det är sannerligen inga lättåkta skidor. För mig låter det som att ett par skidor med lite mer längd och radie skulle passa dig bättre. Atomics GS-variant i butiksledet tex har 15-16m radie och är betydligt mer allsidig. SL-skidor är gjorda för korta, skärande svängar och enbart det. Gillar du det, eller har som målbild att åka på ett sådant sätt, så är SL ett naturligt val. Jag kör nästan enbart på SL-skidor i pisten numera som info och mina Fischer är 161cm. Jag väger 77kg och är 181cm lång. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Kan dessa funka för mig?
Tillbaka
Topp