Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Kan dessa funka för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 846195" data-attributes="member: 12152"><p>Det där är någon form av "Intersportversion" av SL-carver tror jag. Det verkar annars konstigt att den levereras med en 10-bindning i paket. Det är inte vanligt på högprestandaskidor, och i så fall en miss av butiken. Eftersom du är så pass tror jag att den blir för vek för dig. En raceskida, eller strax därunder kan du köra så kort, men en medium-nivå SL-skuren godtycklig Stadiumskida som det där verkar vara blir för vek i den längden. Jag skulle rekommendera dig att köpa ett par begagnade racing-SL istället. Dom kan du få för 3000 eller lite mer. Men du får hålla koll på Blocket och här isf, för dom går ofta riktigt fort. SL är tio gånger så populära som GS på begsidan när raceåkarna säljer grejor (fel säsong för det nu dock... sen vår eller höst är bäst).</p><p></p><p>Du kan annars gå på vilken som helst i segmentet sportiga racecarvers i ca 175cm längd. Det bör inte vara några som helst problem att få tag på nåt vettigt för 3500 spänn.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 846195, member: 12152"] Det där är någon form av "Intersportversion" av SL-carver tror jag. Det verkar annars konstigt att den levereras med en 10-bindning i paket. Det är inte vanligt på högprestandaskidor, och i så fall en miss av butiken. Eftersom du är så pass tror jag att den blir för vek för dig. En raceskida, eller strax därunder kan du köra så kort, men en medium-nivå SL-skuren godtycklig Stadiumskida som det där verkar vara blir för vek i den längden. Jag skulle rekommendera dig att köpa ett par begagnade racing-SL istället. Dom kan du få för 3000 eller lite mer. Men du får hålla koll på Blocket och här isf, för dom går ofta riktigt fort. SL är tio gånger så populära som GS på begsidan när raceåkarna säljer grejor (fel säsong för det nu dock... sen vår eller höst är bäst). Du kan annars gå på vilken som helst i segmentet sportiga racecarvers i ca 175cm längd. Det bör inte vara några som helst problem att få tag på nåt vettigt för 3500 spänn. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Kan dessa funka för mig?
Tillbaka
Topp