Kan du nåt om bygga ramp kom då ! (I jkpg)

Albon

Ny medlem
Tjaaa
Jag och min farsa ska bygga mer rampar nere i dalen på ekhagen ( I jkpg) och om du/ni kan nåt om hur man bygger ramper så kan du skicka ett FR-mail min farsa fixar matrial från sitt företag och vi ska fixa tillstånd av kommunen med bygget börjar om ca 2-4 veckor ifrån idag (24 maj) SJÄLVKLART får man komma och cykla när det är klart :)
Men som sakt vill ni vara med och KAN nåt om bygga så SKICKA ETT FR MAIL!!

Albon :)

Senast ändrad:
Du kanske redan sett den, men jag vill tipsa om denna sida då ni ska bygga:
http://old.tacky.se/skateboard/artikler/display_article.asp?artikkelID=15246

Jäkligt bra byggbeskrivning.

Vi följde den när vi byggde min ramp, dock med vissa modifikationer.

Men vi hade denna som grund. Sen for vi ut och kollade på de olika ramper vi tyckte om att skejta i. Mätte upp dessa ramper och jämförde sedan med byggbeskrivningen från tacky. Gjorde vissa förändringar mot beskrivningen utifrån egna erfarenheter.

Jäkligt nöjd med resultatet. 1m hög och fyra meter bred, radie 2 meter.

Ska dock säga att fyra meter är precis på gränsen, personligen hade jag gärna haft lite bredare.

även om jag inte bor i närheten eller för den delen deltar i bygget på något sätt men....:
Propps till familjen snickeri!

åk till sappy jkpg på kfum och frågas lite ! ja o far gjorde de men till en träkick ?!! men åk runt lite o fråga annars :)

perbac sa:
Du kanske redan sett den, men jag vill tipsa om denna sida då ni ska bygga:
http://old.tacky.se/skateboard/artikler/display_article.asp?artikkelID=15246

Jäkligt bra byggbeskrivning.

Vi följde den när vi byggde min ramp, dock med vissa modifikationer.

Men vi hade denna som grund. Sen for vi ut och kollade på de olika ramper vi tyckte om att skejta i. Mätte upp dessa ramper och jämförde sedan med byggbeskrivningen från tacky. Gjorde vissa förändringar mot beskrivningen utifrån egna erfarenheter.

Jäkligt nöjd med resultatet. 1m hög och fyra meter bred, radie 2 meter.

Ska dock säga att fyra meter är precis på gränsen, personligen hade jag gärna haft lite bredare.

Senast ändrad:
Tja! Jag har nyss bytt skivor i en miniramp och undrar om någon här på freeride vet vad det är man brukar/kan sätta över skivskarvarna? :) Som t.ex. i den här rampen!
link

Tillbaka
Topp