Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kan Hendryx Voodoo Child vara skidan för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 833745" data-attributes="member: 29149"><p>Jag kör en del på hustruns PH 172 (från förr när det var bättre, dvs före rocker och annat flex). Givetvis påverkar dessa förändringar skidan men jag skulle aldrig vilja gå ned i bredd till VC. PH är bra som attan i pist även för den som inte har världens bästa teknik (fan vet om inte tekniken blir bättre av att åka Hendryx) och den flyter sannolikt klart bättre än VC. Enda gången som jag väljer pistlagg är när jag är 100% säker på att det är riktigt dålig snö OP och med PH behöver inte snön vara särskilt bra för att det ska vara roligt. Jag har haft många roliga dagar i svenska småbackar med PH.</p><p></p><p>Ska du ha den som enda-skida och ta med den till alper och CA så är det den åkningen som du bör prioritera, den kostar trots allt enormt mycket mer per skiddag.</p><p></p><p>Längdmässigt så tror jag att 172 är lite bättre till den nordiska åkningen. Själv hade jag satsat på 182 och jag väger som du men den nya PH är ju lite styvare så 172 kanske är ok trots allt. Den kommer i a f att bära dig helt ok (jag väger som du).</p><p></p><p>För ett par år sedan hade jag sagt att jag inte trodde att det fanns några vettiga alternativ om man gillade Hendryx men nuförtiden så är det nog inte så dumt att fundera lite på andra märken och kolla trådar. Du har ju redan varit inne på JJ. Kanske kan SFB, DPS 112RP, Ullr's Chariot? Jag har tyvärr inte kört dessa men det finns info i andra trådar och på TGR.</p><p></p><p>Följer du råden från några av giganterna på FR så kommer din gris att bli fin, dyr men fin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 833745, member: 29149"] Jag kör en del på hustruns PH 172 (från förr när det var bättre, dvs före rocker och annat flex). Givetvis påverkar dessa förändringar skidan men jag skulle aldrig vilja gå ned i bredd till VC. PH är bra som attan i pist även för den som inte har världens bästa teknik (fan vet om inte tekniken blir bättre av att åka Hendryx) och den flyter sannolikt klart bättre än VC. Enda gången som jag väljer pistlagg är när jag är 100% säker på att det är riktigt dålig snö OP och med PH behöver inte snön vara särskilt bra för att det ska vara roligt. Jag har haft många roliga dagar i svenska småbackar med PH. Ska du ha den som enda-skida och ta med den till alper och CA så är det den åkningen som du bör prioritera, den kostar trots allt enormt mycket mer per skiddag. Längdmässigt så tror jag att 172 är lite bättre till den nordiska åkningen. Själv hade jag satsat på 182 och jag väger som du men den nya PH är ju lite styvare så 172 kanske är ok trots allt. Den kommer i a f att bära dig helt ok (jag väger som du). För ett par år sedan hade jag sagt att jag inte trodde att det fanns några vettiga alternativ om man gillade Hendryx men nuförtiden så är det nog inte så dumt att fundera lite på andra märken och kolla trådar. Du har ju redan varit inne på JJ. Kanske kan SFB, DPS 112RP, Ullr's Chariot? Jag har tyvärr inte kört dessa men det finns info i andra trådar och på TGR. Följer du råden från några av giganterna på FR så kommer din gris att bli fin, dyr men fin. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kan Hendryx Voodoo Child vara skidan för mig?
Tillbaka
Topp