Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Kan inte åka på mina nyslipade skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="icemann" data-source="post: 414104" data-attributes="member: 82169"><p>Eftersom mina skidor inte varit slipade sen de var nya (typ 3 år sen) tyckte jag att det var på tiden att lämna in dem för slipning. Skidorna är ett par carvingskidor på 165cm. Jag har åkt skidor i många år men när jag testade mina nyslipade skidor kände man sig som en nybörjare igen! Det gick f-n inte att svänga! Känns hopplöst att korrigera skidornas läge när man ligger i en sväng, dom skär bara fast o går rakt fram. Jag bad dom hänga av kanterna så skidorna skulle bli mer lättåkta men det blev bara marginellt bättre, känns fortfarande hopplöst svårt att svänga. </p><p> Är det jag som helt enkelt inte är van att åka på vassa skidor? Är det bara att slöa ner kanterna mer som gäller eller? Detta känns oerhört frustrerande, jag ville bara ha lite bättre isgrepp, inte att skidorna skulle va omöjliga att svänga med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="icemann, post: 414104, member: 82169"] Eftersom mina skidor inte varit slipade sen de var nya (typ 3 år sen) tyckte jag att det var på tiden att lämna in dem för slipning. Skidorna är ett par carvingskidor på 165cm. Jag har åkt skidor i många år men när jag testade mina nyslipade skidor kände man sig som en nybörjare igen! Det gick f-n inte att svänga! Känns hopplöst att korrigera skidornas läge när man ligger i en sväng, dom skär bara fast o går rakt fram. Jag bad dom hänga av kanterna så skidorna skulle bli mer lättåkta men det blev bara marginellt bättre, känns fortfarande hopplöst svårt att svänga. Är det jag som helt enkelt inte är van att åka på vassa skidor? Är det bara att slöa ner kanterna mer som gäller eller? Detta känns oerhört frustrerande, jag ville bara ha lite bättre isgrepp, inte att skidorna skulle va omöjliga att svänga med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Kan inte åka på mina nyslipade skidor!
Tillbaka
Topp