Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Kan inte åka på mina nyslipade skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kittel" data-source="post: 414460" data-attributes="member: 50340"><p>Det låter som om dina skidor blivit konkava. Detta inträffar om slipstenen på skidslipen inte är plan. Det har hänt mig 2 gånger och det går verkligen inte att åka på skidorna. Det har ingenting att göra att dom "hängt" kanterna, eller att kanterna är för vassa. Din teknik tror jag inte heller är problemet. Problemet är att slipstenen tar ojämnt längs skidans belag. Man kan se detta genom att lägga en stålsickel över stålkant och belag. Lyser det igenom är skidorna konkava. Skidorna vill verkligen fastan och det är nästan omöjligt att komma ur sväng. Lämna in skidorna till annan butik som gör om jobbet och jag kan nästan garantera att du hittar tillbaka till åkningen. Ibland kan man behöva göra om planslipningen 2 gånger beroende på hur stort misstag som tidigare skidfixare gjort./Jonas Umeå</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kittel, post: 414460, member: 50340"] Det låter som om dina skidor blivit konkava. Detta inträffar om slipstenen på skidslipen inte är plan. Det har hänt mig 2 gånger och det går verkligen inte att åka på skidorna. Det har ingenting att göra att dom "hängt" kanterna, eller att kanterna är för vassa. Din teknik tror jag inte heller är problemet. Problemet är att slipstenen tar ojämnt längs skidans belag. Man kan se detta genom att lägga en stålsickel över stålkant och belag. Lyser det igenom är skidorna konkava. Skidorna vill verkligen fastan och det är nästan omöjligt att komma ur sväng. Lämna in skidorna till annan butik som gör om jobbet och jag kan nästan garantera att du hittar tillbaka till åkningen. Ibland kan man behöva göra om planslipningen 2 gånger beroende på hur stort misstag som tidigare skidfixare gjort./Jonas Umeå [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Kan inte åka på mina nyslipade skidor!
Tillbaka
Topp