Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Kan inte åka på mina nyslipade skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 415043" data-attributes="member: 13390"><p>Hasse:</p><p></p><p>Det går väl att få en skida konkav i slipen om den slipas när den är rejält varm? Då är belaget utvidgat under slipen och när skidan sen svalnar fås en konkav yta.</p><p></p><p>Därmed inte sagt att det har hänt här, men jag tror det går att få till det om man verkligen försöker.</p><p></p><p>MnO:</p><p>Jag har åkt runt på Sceneo 200 en hel dag (!) vid ett tillfälle, och jag hade gråtit av glädje om jag hade fått den nollgradig och kanske 86 grader. Maken till sladdrig, lättåkt hinkplast var det nämligen länge sen jag kände på. Om det på nåt sätt går att lura fram mer spårvilja ur den skidan så borde dess ägare komma springande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 415043, member: 13390"] Hasse: Det går väl att få en skida konkav i slipen om den slipas när den är rejält varm? Då är belaget utvidgat under slipen och när skidan sen svalnar fås en konkav yta. Därmed inte sagt att det har hänt här, men jag tror det går att få till det om man verkligen försöker. MnO: Jag har åkt runt på Sceneo 200 en hel dag (!) vid ett tillfälle, och jag hade gråtit av glädje om jag hade fått den nollgradig och kanske 86 grader. Maken till sladdrig, lättåkt hinkplast var det nämligen länge sen jag kände på. Om det på nåt sätt går att lura fram mer spårvilja ur den skidan så borde dess ägare komma springande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Kan inte åka på mina nyslipade skidor!
Tillbaka
Topp