Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Kan inte Freeride göra en avdelning med alpin race skidåkning! tråden för race älskaren!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1051552" data-attributes="member: 13863"><p>Okey ... jag gör ett nytt försök!</p><p></p><p> [USER=59050]@KaitsuH[/USER]</p><p>Du är säkert en både intelligent och fördomsfri person som med största noggrannhet tänkt igenom dina inlägg här på FR. Du säger att Ishockey har lika mycket att göra med skidåkning som "slalom racing" har med friåkning. För dig är säkert detta oomkullrunkeliga fakta och du tycker inte det är värt besväret att förklara närmare, men jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår hur du tänker.</p><p></p><p>Jag utgår ifrån att du med "slalom racing" menar alpin tävlingsåkning i diciplinen specialslalom, eller bara slalom som det populärt kallas. Och att friåkning och slalom ligger mycket nära varandra vet vi ju alla. Utan minsta tvekan är det ju så att många tävlingsåkare utvecklas till mycket duktiga friåkare och att många friåkare mycket gärna skulle vilja kunna kanta och vinkla som tävlingsåkarna. Som sagt, det här behöver vi knappast fördjupa oss i.</p><p></p><p>Men, kan du utveckla hockeytänket. Som jag ser det är det helt olika sporter som visserligen har vissa rörelsemönster gemensamt, men där det ena är en lagsport med "boll" som utövas på platta marken medan det andra är en induviduell idrott som utövas på en brant sluttning. Men det är klart, båda utövas på "fruset vatten", är det detta som är likheten? Vore intressant om du kunde utveckla ditt resonemang.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1051552, member: 13863"] Okey ... jag gör ett nytt försök! [USER=59050]@KaitsuH[/USER] Du är säkert en både intelligent och fördomsfri person som med största noggrannhet tänkt igenom dina inlägg här på FR. Du säger att Ishockey har lika mycket att göra med skidåkning som "slalom racing" har med friåkning. För dig är säkert detta oomkullrunkeliga fakta och du tycker inte det är värt besväret att förklara närmare, men jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår hur du tänker. Jag utgår ifrån att du med "slalom racing" menar alpin tävlingsåkning i diciplinen specialslalom, eller bara slalom som det populärt kallas. Och att friåkning och slalom ligger mycket nära varandra vet vi ju alla. Utan minsta tvekan är det ju så att många tävlingsåkare utvecklas till mycket duktiga friåkare och att många friåkare mycket gärna skulle vilja kunna kanta och vinkla som tävlingsåkarna. Som sagt, det här behöver vi knappast fördjupa oss i. Men, kan du utveckla hockeytänket. Som jag ser det är det helt olika sporter som visserligen har vissa rörelsemönster gemensamt, men där det ena är en lagsport med "boll" som utövas på platta marken medan det andra är en induviduell idrott som utövas på en brant sluttning. Men det är klart, båda utövas på "fruset vatten", är det detta som är likheten? Vore intressant om du kunde utveckla ditt resonemang. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Kan inte Freeride göra en avdelning med alpin race skidåkning! tråden för race älskaren!
Tillbaka
Topp