Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kan jag återanvända mina gamla prylar eller är de bäst som bokstöd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 1059029" data-attributes="member: 51492"><p>Ska du ha en allroundutrustning och åka hård pist med bredare lagg men även tura så är det väl Mercury eller Vulcan samt Beast som bindning.</p><p></p><p>Ett bättre alternativ är att ha en toppturssetup med traditionell lätt dynafitbindning som t ex Radical och t ex TLT6 pjuck och en pistsetup med vanlig alpinbindning och pjäxor. Möjligen kan du kompromissa med pjäxorna och köra t ex Mercury även i pisten.</p><p></p><p>Hade själv Scarpa Denali och Naxo för 10 år sedan. Efter byte till Dynafit så är det omöjligt att gå tillbaka. Nu finns det ju alternativ till Dynafit med samma typ av bindning så rekommendationen om Dynafit får väl mest ses som rekommendation om typ av bindningssystem snarare än varumärke. Att slippa lyfta bakbindningen i gåläge gör stor skillnad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 1059029, member: 51492"] Ska du ha en allroundutrustning och åka hård pist med bredare lagg men även tura så är det väl Mercury eller Vulcan samt Beast som bindning. Ett bättre alternativ är att ha en toppturssetup med traditionell lätt dynafitbindning som t ex Radical och t ex TLT6 pjuck och en pistsetup med vanlig alpinbindning och pjäxor. Möjligen kan du kompromissa med pjäxorna och köra t ex Mercury även i pisten. Hade själv Scarpa Denali och Naxo för 10 år sedan. Efter byte till Dynafit så är det omöjligt att gå tillbaka. Nu finns det ju alternativ till Dynafit med samma typ av bindning så rekommendationen om Dynafit får väl mest ses som rekommendation om typ av bindningssystem snarare än varumärke. Att slippa lyfta bakbindningen i gåläge gör stor skillnad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kan jag återanvända mina gamla prylar eller är de bäst som bokstöd?
Tillbaka
Topp