Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
kan jag köra med min cykel i en downhillbana?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 437601"><p>I runda slängor, Ja!</p><p></p><p>Allt det här med handtillverkade dämpare, carbonsadlar, speciell slaglängd i gaffeln, ramstyvhet, shimanokomponenter m,m är till stor del bullshit och bara lurendrejeri företag pumpat i er. En Yosemite innehåller praktiskt taget samma kompononter som en proffs-DH, bara att dom inte sysslat med samma marknadsföring och kanske haft en annan målgrupp.</p><p></p><p>Det enda negativa jag hittar om Yosemite är dåligt ihopsatta saker. V-bromsen, styret eller något sådant kan vara lite dåligt fastsatt men det är ju inte Yosemites fel utan snarare dom som skruvat ihop raketen. Dessutom, kommer alltid Yosemite med fabriksinställda växlar för att minimera krångel!</p><p></p><p>Lite som med märkeskläder, för att dra en enkel parallell. Enligt tester är Pearsons jeans från Coop hållbarare än t,ex Acne. Enda skillnaden är att Acne sattit ett sjuhelvetes pris på sina och säljer dom på lite "lyxigare" affärer än ett matvaruhus. Same shit, same deal but so different in your eyes.</p><p></p><p>Jag menar, kan någon av er som påstår att Yosemite är dåligt plocka fram bevis för det?</p><p>Kan ni inte det, kan ni inte heller påstå att Yosemite skulle vara sämre än en dyr DH.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 437601"] I runda slängor, Ja! Allt det här med handtillverkade dämpare, carbonsadlar, speciell slaglängd i gaffeln, ramstyvhet, shimanokomponenter m,m är till stor del bullshit och bara lurendrejeri företag pumpat i er. En Yosemite innehåller praktiskt taget samma kompononter som en proffs-DH, bara att dom inte sysslat med samma marknadsföring och kanske haft en annan målgrupp. Det enda negativa jag hittar om Yosemite är dåligt ihopsatta saker. V-bromsen, styret eller något sådant kan vara lite dåligt fastsatt men det är ju inte Yosemites fel utan snarare dom som skruvat ihop raketen. Dessutom, kommer alltid Yosemite med fabriksinställda växlar för att minimera krångel! Lite som med märkeskläder, för att dra en enkel parallell. Enligt tester är Pearsons jeans från Coop hållbarare än t,ex Acne. Enda skillnaden är att Acne sattit ett sjuhelvetes pris på sina och säljer dom på lite "lyxigare" affärer än ett matvaruhus. Same shit, same deal but so different in your eyes. Jag menar, kan någon av er som påstår att Yosemite är dåligt plocka fram bevis för det? Kan ni inte det, kan ni inte heller påstå att Yosemite skulle vara sämre än en dyr DH. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
kan jag köra med min cykel i en downhillbana?
Tillbaka
Topp