Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan jibbers åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="korkek" data-source="post: 38365" data-attributes="member: 13129"><p>Som nån påpekade tidigare, så är med stor sannorlikhet alla skidåkare i världseliten, i vilken gren som helst, ruskigt duktiga på de flesta underlag.</p><p></p><p>Men nu handlade frågan om "jibbers", inte sant? Och med dem menas a l l a som tycker att det roligaste man kan göra på ett berg med ett par skidor, är att snurra runt i parken med alldeles för stora kläder. (Antar jag - eller? Rätta mig om jag har fel.)</p><p></p><p>Om man tex kommer från stackars Skåne, och måste åka på Vallåsen, hur kul är det då att carva pist eller harva i den snöbefriade skogen? Nä, man nöter såklart i den isiga parken - så man kan åka till Åre på sportlovet och hänga med dom stora grabbarna i Bräckeparken.</p><p></p><p>Danskarna då, dom hoppar vattenhopp. Sen drar dom ner till alperna och smiskar skiten ur de flesta i parken, men kan knappt ta sig ner till liften efteråt.</p><p></p><p>Vill nu inte säga att det inte finns nåra danskar eller skåningar som kan åka "total skidåkning" (jag har träffat flera stycken från bägge ställen), men tanken är lite slående tycker jag.</p><p></p><p>Samtidigt finns det givetvis (t.ex.) en massa gamla norrländska rävar som hängt i Kittelfjäll sen mitten på 80-talet och inte kan hoppa. Men det är en annan fråga...</p><p></p><p>Vill avslutningsvis påpeka att Henke W även han tävlat i alpint. Och dessutom att han inte "kört big mountain innan" - han kör ju för fan fortfarande!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="korkek, post: 38365, member: 13129"] Som nån påpekade tidigare, så är med stor sannorlikhet alla skidåkare i världseliten, i vilken gren som helst, ruskigt duktiga på de flesta underlag. Men nu handlade frågan om "jibbers", inte sant? Och med dem menas a l l a som tycker att det roligaste man kan göra på ett berg med ett par skidor, är att snurra runt i parken med alldeles för stora kläder. (Antar jag - eller? Rätta mig om jag har fel.) Om man tex kommer från stackars Skåne, och måste åka på Vallåsen, hur kul är det då att carva pist eller harva i den snöbefriade skogen? Nä, man nöter såklart i den isiga parken - så man kan åka till Åre på sportlovet och hänga med dom stora grabbarna i Bräckeparken. Danskarna då, dom hoppar vattenhopp. Sen drar dom ner till alperna och smiskar skiten ur de flesta i parken, men kan knappt ta sig ner till liften efteråt. Vill nu inte säga att det inte finns nåra danskar eller skåningar som kan åka "total skidåkning" (jag har träffat flera stycken från bägge ställen), men tanken är lite slående tycker jag. Samtidigt finns det givetvis (t.ex.) en massa gamla norrländska rävar som hängt i Kittelfjäll sen mitten på 80-talet och inte kan hoppa. Men det är en annan fråga... Vill avslutningsvis påpeka att Henke W även han tävlat i alpint. Och dessutom att han inte "kört big mountain innan" - han kör ju för fan fortfarande! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan jibbers åka?
Tillbaka
Topp