Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan jibbers åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pontaa" data-source="post: 38373" data-attributes="member: 29307"><p>Klart de kan åka...kan förstå att en del inte tror det, de har ju rätt stora kläder och alla rörelser i kroppen kanske inte syns...!?! Om en "jibber" hoppar en 15-20 meters platå e de iaf inte rädda och om de lyckas landa visar de grym balans och allt därtill vilket e de viktigaste!!</p><p></p><p>Sen handlar det ju om attityd! Efter att ha åkt och hängt i parken med armarna vid "tale`n" skulle de ju förlora imagen, vilket är essentiellt när det gäller jibbing, om de direkt utanför funparken skulle ställa sig i SPS position med collgate smilet och bränna ner för pisten.</p><p></p><p>Slut på pladderet om blahablah..Skidåkning åker man utanför pisten på stora härliga berg, fort, fel(ej för fel) och farligt! </p><p></p><p>Jibbers!! Försök åk med armarna vid hälarna ner för en 55 gradig brant! (Går förresten inte heller om man hoppar ett fett big jump om man inte vill göra en backflip!) </p><p></p><p>Kort och gått. Jibbers kan åka...iaf de bästa. Dessutom tror jag att de duktiga hoppare som inte kan åka kan lära sig åka rätt snabbt! Däremot förstår jag mig inte på sådan som hänger i parken dag ut och dag in och tycker det är as kul och att hoppa runt hela dagarna! Faan!! vidga vyerna och upptäck riktig skidåkning!!</p><p></p><p></p><p>Blev lite flummigt, men men!!</p><p></p><p>Ha de!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pontaa, post: 38373, member: 29307"] Klart de kan åka...kan förstå att en del inte tror det, de har ju rätt stora kläder och alla rörelser i kroppen kanske inte syns...!?! Om en "jibber" hoppar en 15-20 meters platå e de iaf inte rädda och om de lyckas landa visar de grym balans och allt därtill vilket e de viktigaste!! Sen handlar det ju om attityd! Efter att ha åkt och hängt i parken med armarna vid "tale`n" skulle de ju förlora imagen, vilket är essentiellt när det gäller jibbing, om de direkt utanför funparken skulle ställa sig i SPS position med collgate smilet och bränna ner för pisten. Slut på pladderet om blahablah..Skidåkning åker man utanför pisten på stora härliga berg, fort, fel(ej för fel) och farligt! Jibbers!! Försök åk med armarna vid hälarna ner för en 55 gradig brant! (Går förresten inte heller om man hoppar ett fett big jump om man inte vill göra en backflip!) Kort och gått. Jibbers kan åka...iaf de bästa. Dessutom tror jag att de duktiga hoppare som inte kan åka kan lära sig åka rätt snabbt! Däremot förstår jag mig inte på sådan som hänger i parken dag ut och dag in och tycker det är as kul och att hoppa runt hela dagarna! Faan!! vidga vyerna och upptäck riktig skidåkning!! Blev lite flummigt, men men!! Ha de!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan jibbers åka?
Tillbaka
Topp