Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Kan knässkydd rädda säsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carolajner" data-source="post: 471149" data-attributes="member: 71292"><p>Nordsvahn: Hur hårt kunde du köra med knät då? Kunde du köra park och offpist? Jag fann ifjol att det gick bra att köra offpist då det är mjukare men inte alls att köra park, men det varalltså utan knäskydd.</p><p></p><p>OlofM: jag fick ett träningsprogram för rekommenderat 3ggr/veckan-</p><p></p><p>Cykling - uppvärmning 10min</p><p>Ståben stabiliserande inåtföring (lite svårt att förklara men du fäster en vikt från de du drar ut och drar foten fram och tillbaka åt alla 4 håll) - 20 repetitioner åt varje håll</p><p></p><p>Sen följande övningar 3*10ggr (jag körde på 15), vikt så att det inte gör ont, annan övning mellan varje benövning (för att inte överanstränga knät)</p><p></p><p>Benpress</p><p>Lårcurl liggande</p><p>Bensträck</p><p>Balansplatta - gör någon aktivitet (aom att rita alfabetet i luften med andra foten t ex), 3*30s</p><p></p><p>+ Att jag skulle göra utfall från höjd (ex. trappsteg) och ståben stabiliserande inåtföring med elastiskt plastband (det senare gav inget alls kände jag dock) varje dag.</p><p></p><p>Sen är det bäst med fria vikter när man kommit en bit i rehaben, benpress med skivstång ger betydligt bättre stabilitet än i maskin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carolajner, post: 471149, member: 71292"] Nordsvahn: Hur hårt kunde du köra med knät då? Kunde du köra park och offpist? Jag fann ifjol att det gick bra att köra offpist då det är mjukare men inte alls att köra park, men det varalltså utan knäskydd. OlofM: jag fick ett träningsprogram för rekommenderat 3ggr/veckan- Cykling - uppvärmning 10min Ståben stabiliserande inåtföring (lite svårt att förklara men du fäster en vikt från de du drar ut och drar foten fram och tillbaka åt alla 4 håll) - 20 repetitioner åt varje håll Sen följande övningar 3*10ggr (jag körde på 15), vikt så att det inte gör ont, annan övning mellan varje benövning (för att inte överanstränga knät) Benpress Lårcurl liggande Bensträck Balansplatta - gör någon aktivitet (aom att rita alfabetet i luften med andra foten t ex), 3*30s + Att jag skulle göra utfall från höjd (ex. trappsteg) och ståben stabiliserande inåtföring med elastiskt plastband (det senare gav inget alls kände jag dock) varje dag. Sen är det bäst med fria vikter när man kommit en bit i rehaben, benpress med skivstång ger betydligt bättre stabilitet än i maskin. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Kan knässkydd rädda säsongen?
Tillbaka
Topp