Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Kan man åka från Högåsliften till Solbringen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FMP" data-source="post: 1247418" data-attributes="member: 176798"><p>Nu plockar jag bara fritt ur minnet så kanske inte helt stämmer, och orkar inte leta upp källor heller. Men är det inte så att den branten är särskilt utsatt ur skredsynpunkt också? </p><p></p><p>Har för mig det aktualiserades när en markägare på sydvästsluttningen ville bebygga sin mark, fick nej och lite på rent djävulskap istället avverkade massa skog. Med resultatet att risken för jordskred markant ökade.</p><p></p><p>Oavsett verkar det vara en meckig yta att jobba med, bättre att lägga energi och resurser på annat håll.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FMP, post: 1247418, member: 176798"] Nu plockar jag bara fritt ur minnet så kanske inte helt stämmer, och orkar inte leta upp källor heller. Men är det inte så att den branten är särskilt utsatt ur skredsynpunkt också? Har för mig det aktualiserades när en markägare på sydvästsluttningen ville bebygga sin mark, fick nej och lite på rent djävulskap istället avverkade massa skog. Med resultatet att risken för jordskred markant ökade. Oavsett verkar det vara en meckig yta att jobba med, bättre att lägga energi och resurser på annat håll. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Kan man åka från Högåsliften till Solbringen?
Tillbaka
Topp