Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Kan man få tillbaka flexet på gammal bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 1067228" data-attributes="member: 53337"><p>är problemet att den är för hård?</p><p></p><p>jag tror inte den har blivit hårdare över tid, det har jag aldrig hört talas om tidigare men kanske någon av de äldre mera erfarna skid/bräd kännarna kan dementera denna åsikt och bevisa motsatsen?</p><p></p><p>Iallafall till en för mig rätt enkel lösning för att få den "mjukare" skulle vara att ställa den på t.x 2 tegelstenar, en fram vid nosen och en bak vid tailen under brädan. Sen lastar du på ett par till på mitten av brädan så att den flexas på mitten av tyngden. Låt den stå så ett tag och töjas ut lite grann och känn efter om du känner någon skillnad i mjukhet.</p><p></p><p>Jag har själv kört ur hårda skidor så de blivit mycket mjukare igenom att använda dem mycket under en vinters tid. Det måste bli en slitning på träkärnan i mitten som gör att skidan tappar sin stuns litegrann efter hårt användande. Samma sak tänker jag mig kommer hända om du belastar mitten av brädan i ett flexat läge under några timmar eller dagar beroende på hur fort det gör skillnad. Känn efter noga bara under processen så att du kan stanna när det känns lagom utan att få den att bli för mjuk.</p><p></p><p>/Jesper</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 1067228, member: 53337"] är problemet att den är för hård? jag tror inte den har blivit hårdare över tid, det har jag aldrig hört talas om tidigare men kanske någon av de äldre mera erfarna skid/bräd kännarna kan dementera denna åsikt och bevisa motsatsen? Iallafall till en för mig rätt enkel lösning för att få den "mjukare" skulle vara att ställa den på t.x 2 tegelstenar, en fram vid nosen och en bak vid tailen under brädan. Sen lastar du på ett par till på mitten av brädan så att den flexas på mitten av tyngden. Låt den stå så ett tag och töjas ut lite grann och känn efter om du känner någon skillnad i mjukhet. Jag har själv kört ur hårda skidor så de blivit mycket mjukare igenom att använda dem mycket under en vinters tid. Det måste bli en slitning på träkärnan i mitten som gör att skidan tappar sin stuns litegrann efter hårt användande. Samma sak tänker jag mig kommer hända om du belastar mitten av brädan i ett flexat läge under några timmar eller dagar beroende på hur fort det gör skillnad. Känn efter noga bara under processen så att du kan stanna när det känns lagom utan att få den att bli för mjuk. /Jesper [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Kan man få tillbaka flexet på gammal bräda?
Tillbaka
Topp