Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan man lita på att vallan fastnat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1142374" data-attributes="member: 15720"><p>Jag har tröttnat på att stå o sickla bort en massa (dyr) valla från skidorna. Förutom svinnet och arbetet blir det dessutom en massa vallarester på golvet som ska städas upp och ofta delvis blir intrampad i golvet....</p><p>Därför har jag slutat att smälta på vallan så den droppar ner från vallajärnet. Numera gnuggar jag bara vallaklossen direkt mot belaget och sedan värmer jag belaget så vallan smälter i ett tunt tunnt skikt. När vallan sedan stelnat/kallnat räcker det med att bara borsta belaget med nylonborste.....</p><p></p><p>Det finns säkert experter som tycker att min metod är helt förkastlig, men innan ni själva sågar metoden så tycker jag ni kan testa en gång. Jag har hoppas att många kommer upptäcka att detta både är en effektiv och en billigare metod att valla skidorna......</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1142374, member: 15720"] Jag har tröttnat på att stå o sickla bort en massa (dyr) valla från skidorna. Förutom svinnet och arbetet blir det dessutom en massa vallarester på golvet som ska städas upp och ofta delvis blir intrampad i golvet.... Därför har jag slutat att smälta på vallan så den droppar ner från vallajärnet. Numera gnuggar jag bara vallaklossen direkt mot belaget och sedan värmer jag belaget så vallan smälter i ett tunt tunnt skikt. När vallan sedan stelnat/kallnat räcker det med att bara borsta belaget med nylonborste..... Det finns säkert experter som tycker att min metod är helt förkastlig, men innan ni själva sågar metoden så tycker jag ni kan testa en gång. Jag har hoppas att många kommer upptäcka att detta både är en effektiv och en billigare metod att valla skidorna...... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kan man lita på att vallan fastnat?
Tillbaka
Topp