Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kan någon ranka följande skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 385856" data-attributes="member: 73781"><p>Jag skulle behöva lite hjälp att jämnföra egenskaper på ett par skidor. Det är rätt jobbigt att läsa information här på forumet då allt är "jag tycker den och den skidan är bra". Sen så måste man leta info om skrivarn osv. Det jag skulle villja är att skapa en mer objektiv lista över egenskaper.</p><p></p><p>De egenskaper jag tycker är viktiga är tip, tail och under foot flex samt vridstyvhet. Visst profil, vikt och längd är också viktigt men det är ju hårda siffror.</p><p></p><p>Skulle någon som åker mycke skidor kunna hjälpa mig ranka följande skidor.</p><p></p><p>Armada ANT</p><p>Dynastar Legend XXL</p><p>Goodha 114</p><p>Line Sir Bacon</p><p>Line Prophet 100</p><p>Line Prophet 130</p><p>Movement Goliath</p><p>Rossi Steeze</p><p>Scott P4</p><p>Völkl Gotama</p><p>Völkl Mantra</p><p></p><p></p><p>I följande kategorier skala 1-10 där 10 är styvast:</p><p></p><p>Tip flex:</p><p></p><p>Under fot flex:</p><p></p><p>Tail flex:</p><p></p><p>Vridstyvhet:</p><p></p><p>Tror att en sån här lista skulle hjälpa fler än mig.</p><p></p><p>Tack på förhand.</p><p>Tex</p><p></p><p>EDIT: Lade till P4orna på lilstan för att få en referens på en väldigt mjuk skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 385856, member: 73781"] Jag skulle behöva lite hjälp att jämnföra egenskaper på ett par skidor. Det är rätt jobbigt att läsa information här på forumet då allt är "jag tycker den och den skidan är bra". Sen så måste man leta info om skrivarn osv. Det jag skulle villja är att skapa en mer objektiv lista över egenskaper. De egenskaper jag tycker är viktiga är tip, tail och under foot flex samt vridstyvhet. Visst profil, vikt och längd är också viktigt men det är ju hårda siffror. Skulle någon som åker mycke skidor kunna hjälpa mig ranka följande skidor. Armada ANT Dynastar Legend XXL Goodha 114 Line Sir Bacon Line Prophet 100 Line Prophet 130 Movement Goliath Rossi Steeze Scott P4 Völkl Gotama Völkl Mantra I följande kategorier skala 1-10 där 10 är styvast: Tip flex: Under fot flex: Tail flex: Vridstyvhet: Tror att en sån här lista skulle hjälpa fler än mig. Tack på förhand. Tex EDIT: Lade till P4orna på lilstan för att få en referens på en väldigt mjuk skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kan någon ranka följande skidor.
Tillbaka
Topp