Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
kan Rossignol S2 park vara något
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 905744" data-attributes="member: 15091"><p>Det har ju hänt en hel del på utvecklingsfronten, kanske framförallt i kategorin bredare parklagg och puderlagg. För inte länge sedan ansågs ju ett par Völkl Explosive med 95 mm midja vara bland det fetaste man kunde ha under fötterna och allt över 100 mm var enbart för Alaska. Nuförtiden har de flesta fabrikörer allround pistlagg med midjor uppåt 90 mm och 100 mm anses snarare som en varje dag skida på de flesta Svenska fjäll.</p><p></p><p>Vad jag ville ha sagt med det är att 92 mm midja om den är relativt mjuk och lättåkt kanske inte är så farligt, men det handlar ju till stor del om personliga preferenser. Jag förstår självklart att priset är otroligt inbjudande, kanske så pass att du kan köpa de åt honom och om det blir fel må det vara hänt. Dessutom är han ju 14 år och lär väl både börja växa på längden och i muskler väldigt snart.</p><p>Vad har han åkt på tidigare för ena lagg?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 905744, member: 15091"] Det har ju hänt en hel del på utvecklingsfronten, kanske framförallt i kategorin bredare parklagg och puderlagg. För inte länge sedan ansågs ju ett par Völkl Explosive med 95 mm midja vara bland det fetaste man kunde ha under fötterna och allt över 100 mm var enbart för Alaska. Nuförtiden har de flesta fabrikörer allround pistlagg med midjor uppåt 90 mm och 100 mm anses snarare som en varje dag skida på de flesta Svenska fjäll. Vad jag ville ha sagt med det är att 92 mm midja om den är relativt mjuk och lättåkt kanske inte är så farligt, men det handlar ju till stor del om personliga preferenser. Jag förstår självklart att priset är otroligt inbjudande, kanske så pass att du kan köpa de åt honom och om det blir fel må det vara hänt. Dessutom är han ju 14 år och lär väl både börja växa på längden och i muskler väldigt snart. Vad har han åkt på tidigare för ena lagg? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
kan Rossignol S2 park vara något
Tillbaka
Topp