Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
kan Rossignol S2 park vara något
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 905750" data-attributes="member: 88096"><p>Javisst, priset lockar. Men även om inte priset inverkade är det lite svårt med skidor till juniorer både då det gäller längd och bredd tycker jag. Till och med Völkl Gotama junior är enbart 80 breda tex. Är man lätt behöver man ju inte lika mycket bredd för att flyta, och om man inte är så stark är bredden tyngre att hantera. Förra året åkte han på Völkl Mantra (80 breda tror jag) men bara 130 långa - dessa blev förstås alldeles för korta. Sedan lånade han ett par Salomon Shogun (tror jag, 145?) - de var bra men lite tunga och därmed svårare att komma runt med i hopp och tunga att bära på. Själv åker jag på K2 hardside och har upptäckt vad skönt det är med ett par lätta skidor, även när man åker. För min egen del tycker jag runt 100 i bredd (och lite bredare), som allroundskida, och längd över sin egen är bra men det blir annorlunda för de som inte har växt färdigt - dessutom vill ju han hoppa betydligt mer än vad jag gör.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 905750, member: 88096"] Javisst, priset lockar. Men även om inte priset inverkade är det lite svårt med skidor till juniorer både då det gäller längd och bredd tycker jag. Till och med Völkl Gotama junior är enbart 80 breda tex. Är man lätt behöver man ju inte lika mycket bredd för att flyta, och om man inte är så stark är bredden tyngre att hantera. Förra året åkte han på Völkl Mantra (80 breda tror jag) men bara 130 långa - dessa blev förstås alldeles för korta. Sedan lånade han ett par Salomon Shogun (tror jag, 145?) - de var bra men lite tunga och därmed svårare att komma runt med i hopp och tunga att bära på. Själv åker jag på K2 hardside och har upptäckt vad skönt det är med ett par lätta skidor, även när man åker. För min egen del tycker jag runt 100 i bredd (och lite bredare), som allroundskida, och längd över sin egen är bra men det blir annorlunda för de som inte har växt färdigt - dessutom vill ju han hoppa betydligt mer än vad jag gör. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
kan Rossignol S2 park vara något
Tillbaka
Topp