Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada 09/10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 558524" data-attributes="member: 73781"><p>Whistler tycker jag inte är värt det för då kan man lika gärna ta Alperna. Dessutom som du säger så kommer ju OS och då vill man verkligen inte vara där.</p><p></p><p>Det problemet du kommer att ha är att dom mindre orterna är nichade och du har antingen Park/Pist orter eller Offpist orter. Ärligt talat så tycker jag att du skall skita i Parkerna när du är i Kanada och köra offpist. Park kan du köra hemma.</p><p></p><p>Orterna jag tycker att du skall fundera på är Fernie, Golden/Kicking Horse och Revelstoke. Lättillgänglig offpist på alla tre och även lite större ställen så jobb kommer vara lättare än i dom ännu mindre orterna. Alla tre har hyffst låg turist nivå med våra mått mätt. Men jag själv tycker att Fernie har blivt för mycke svenskar. Men med lågkonjunktur och det faktum att det ändå är tomt i lifterna på veckorna så kommer du inte att uppleva det som ett problem.</p><p></p><p>Du måste inte ha bil eftersom det funkar bra att lifta. MEN det är relavit billigt att köpa bil. Du får mycke bil för pengarna och du får en bra bil (runt 95-98 års model av någon jänkare eller japs i bra skick) för 2000-3000 CAD. Du säljer den för halva priset eller två tredje delar av priset innan du åker. Bil gör att du kan komma iväg till andra orter och blir inte lika stationärt fast som du blir utan.</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 558524, member: 73781"] Whistler tycker jag inte är värt det för då kan man lika gärna ta Alperna. Dessutom som du säger så kommer ju OS och då vill man verkligen inte vara där. Det problemet du kommer att ha är att dom mindre orterna är nichade och du har antingen Park/Pist orter eller Offpist orter. Ärligt talat så tycker jag att du skall skita i Parkerna när du är i Kanada och köra offpist. Park kan du köra hemma. Orterna jag tycker att du skall fundera på är Fernie, Golden/Kicking Horse och Revelstoke. Lättillgänglig offpist på alla tre och även lite större ställen så jobb kommer vara lättare än i dom ännu mindre orterna. Alla tre har hyffst låg turist nivå med våra mått mätt. Men jag själv tycker att Fernie har blivt för mycke svenskar. Men med lågkonjunktur och det faktum att det ändå är tomt i lifterna på veckorna så kommer du inte att uppleva det som ett problem. Du måste inte ha bil eftersom det funkar bra att lifta. MEN det är relavit billigt att köpa bil. Du får mycke bil för pengarna och du får en bra bil (runt 95-98 års model av någon jänkare eller japs i bra skick) för 2000-3000 CAD. Du säljer den för halva priset eller två tredje delar av priset innan du åker. Bil gör att du kan komma iväg till andra orter och blir inte lika stationärt fast som du blir utan. Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada 09/10
Tillbaka
Topp