Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kanada 14/15
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jarlof" data-source="post: 1042128" data-attributes="member: 135847"><p>Hallå där! </p><p></p><p>Sitter som så många andra och spånar inför kommande vinter i Kanada och tror mig ha skalat ner alternativen till två orter att dra till; Revelstoke eller Whitewater/Nelson. Vad jag har förstått är det relativt lika skidanläggningar med få liftar, roligt berg och mycket snöfall. </p><p></p><p>Personligen är jag på puderjakt och vill få med så mycket turande kroppen håller för och ha förbannat roligt. Har gjort en säsong i St. Anton och 6 veckor i Val Thorens sen gymnasiet upphörde för nu dryga två år sen. </p><p></p><p>I nuläget är jag ensam resande men känns som att det finns många att dela boende, ev. bil och allt där till med under säsongen här på freeride. Har inte fullt bestämt mig för hur länge jag ska vara iväg men minimum tre månader och då framförallt pricka in januari t.o.m mars, alternativet är en längre vistelse med lite jobbande för att klara av den så tråkiga finansiella biten. </p><p></p><p>Fler som tänker på dessa orter och/eller blir sugna på att slå sig samman? Bara å skriv </p><p></p><p>Fred och nedförslut!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jarlof, post: 1042128, member: 135847"] Hallå där! Sitter som så många andra och spånar inför kommande vinter i Kanada och tror mig ha skalat ner alternativen till två orter att dra till; Revelstoke eller Whitewater/Nelson. Vad jag har förstått är det relativt lika skidanläggningar med få liftar, roligt berg och mycket snöfall. Personligen är jag på puderjakt och vill få med så mycket turande kroppen håller för och ha förbannat roligt. Har gjort en säsong i St. Anton och 6 veckor i Val Thorens sen gymnasiet upphörde för nu dryga två år sen. I nuläget är jag ensam resande men känns som att det finns många att dela boende, ev. bil och allt där till med under säsongen här på freeride. Har inte fullt bestämt mig för hur länge jag ska vara iväg men minimum tre månader och då framförallt pricka in januari t.o.m mars, alternativet är en längre vistelse med lite jobbande för att klara av den så tråkiga finansiella biten. Fler som tänker på dessa orter och/eller blir sugna på att slå sig samman? Bara å skriv Fred och nedförslut! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kanada 14/15
Tillbaka
Topp