Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada 2010/2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChrisFranz" data-source="post: 623057" data-attributes="member: 48133"><p>Trevlig tråd detta, jag är också inne på att så fort som möjligt dra över till Kanada och säsonga, drömmen vore att hitta något jobb så man tjänar pengar samtidigt vilket kanske kan resultera i ännu mer åkning i USA bl.a.</p><p></p><p>Ser att det är många som har samma mål och letar bum-polare och det är samma här, barndomsvännerna är inte speciellt hängivna när det gäller skidåkning, de kan lätt stanna inne 2-3 dar å bara dricka bärs:P</p><p></p><p>För er som också är inne på lite längre vistelse med jobb inkluderat kan se hit, jag har mailat den kanadensiska ambassaden och fått veta att man behöver ett visum för att få jobba i Kanada, svartjobb är hårt bestraffat. Det bör inte vara några som helst problem att få. Det enda som krävs är att man har ett kontrakt på ett jobb innan man söker visumet.</p><p></p><p>Håll igång tråden.</p><p>Jag tycker inte alls det är på tok för tidigt att börja planera och satsa. De som har samma mål som jag kan ju gadda ihop er med mig så kan man planera lite utöver och söka jobb, leta bostad och resmål tillsammans, för vem vet kanske drar några freeride.se hangers till kanada och bummar ihop^^</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChrisFranz, post: 623057, member: 48133"] Trevlig tråd detta, jag är också inne på att så fort som möjligt dra över till Kanada och säsonga, drömmen vore att hitta något jobb så man tjänar pengar samtidigt vilket kanske kan resultera i ännu mer åkning i USA bl.a. Ser att det är många som har samma mål och letar bum-polare och det är samma här, barndomsvännerna är inte speciellt hängivna när det gäller skidåkning, de kan lätt stanna inne 2-3 dar å bara dricka bärs:P För er som också är inne på lite längre vistelse med jobb inkluderat kan se hit, jag har mailat den kanadensiska ambassaden och fått veta att man behöver ett visum för att få jobba i Kanada, svartjobb är hårt bestraffat. Det bör inte vara några som helst problem att få. Det enda som krävs är att man har ett kontrakt på ett jobb innan man söker visumet. Håll igång tråden. Jag tycker inte alls det är på tok för tidigt att börja planera och satsa. De som har samma mål som jag kan ju gadda ihop er med mig så kan man planera lite utöver och söka jobb, leta bostad och resmål tillsammans, för vem vet kanske drar några freeride.se hangers till kanada och bummar ihop^^ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada 2010/2011
Tillbaka
Topp