Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada 2010/2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Klod" data-source="post: 624235" data-attributes="member: 104092"><p>Jag har väl räknat lite med att mina 2 månader skall gå på ca 30 000:-, men då har jag räknat in lite utrsutning i det där, och sen blir det ju "dyrare" att vara borta bara 2 månader eftersom liftkortet inte slås ut på fler än 2 månader. Vet inte hur realistiskt det är egentligen, hur länge var din brorsa borta med 45 000:-?</p><p></p><p>För att lite kvickt gå tillbaks till tur-diskussionen: prisskillnaden på ett par bra regelrätta alpinbindningar är ju typ 1000:- upp till ett par marker baron... skall man kanske satsa på dessa istället? Man skall klart köpa till stighudar och sådär men det känns kanske lika bra om det nu är så att det beter sig rakt av som ett par alpinbindningar? Jag är förivrrad... Ju mer jag tänker på det, ju mer inser jag att jag förmodligen enbart kommer satsa på dagturer och sådär, då det ju blir min första "mini"-säsong. Om jag sen får upp ögonen för långa turer får jag ta det senare... (nån gång vore det ju sjukt ball att ha gått haute rouge...)</p><p>Således: fler tankar om hur bra det är med dagsturer och vad man klarar sig med i utrustningsväg?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Klod, post: 624235, member: 104092"] Jag har väl räknat lite med att mina 2 månader skall gå på ca 30 000:-, men då har jag räknat in lite utrsutning i det där, och sen blir det ju "dyrare" att vara borta bara 2 månader eftersom liftkortet inte slås ut på fler än 2 månader. Vet inte hur realistiskt det är egentligen, hur länge var din brorsa borta med 45 000:-? För att lite kvickt gå tillbaks till tur-diskussionen: prisskillnaden på ett par bra regelrätta alpinbindningar är ju typ 1000:- upp till ett par marker baron... skall man kanske satsa på dessa istället? Man skall klart köpa till stighudar och sådär men det känns kanske lika bra om det nu är så att det beter sig rakt av som ett par alpinbindningar? Jag är förivrrad... Ju mer jag tänker på det, ju mer inser jag att jag förmodligen enbart kommer satsa på dagturer och sådär, då det ju blir min första "mini"-säsong. Om jag sen får upp ögonen för långa turer får jag ta det senare... (nån gång vore det ju sjukt ball att ha gått haute rouge...) Således: fler tankar om hur bra det är med dagsturer och vad man klarar sig med i utrustningsväg? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada 2010/2011
Tillbaka
Topp