Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada 2010/2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 624270" data-attributes="member: 35991"><p>Har hört från en insatt källa att han var borta 3 månader. </p><p>Cirka 5k gick till en bil+förs. av de pengarna också, plus att jag köpte lite skidor och prylar för 3-4k, så går såklart att göra resan billigare...</p><p></p><p>Tycker verkligen du skall satsa på ett par turbindningar, är väldigt nöjd med mina Dukes såväl åkmässigt som uppförsmässigt, när det gäller kortare turer.</p><p>Att tänka på när man drar till en liten puderhåla i Kanada är att det just är litet och blir snabbt uppkört, så ofta ligger många bra åk i det sk kallade slackcountryt (alltså området precis utanför pistområdet som du ofta måste tura till, men inte så långt att du inte kan komma tillbaka till systemet utan någon större ansträngning).</p><p></p><p>Det första du/ni gör, om det är första säsongen eller längre resan, borde vara att gå en lavinsäkerhetskurs med en bergsguide. Alltid värt det.</p><p></p><p>Har du inga prylar och inte hittar något bra beg. här hemma skulle jag vänta med de stora inköpen av skidor, sändare osv till Kanada, blir billigare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 624270, member: 35991"] Har hört från en insatt källa att han var borta 3 månader. Cirka 5k gick till en bil+förs. av de pengarna också, plus att jag köpte lite skidor och prylar för 3-4k, så går såklart att göra resan billigare... Tycker verkligen du skall satsa på ett par turbindningar, är väldigt nöjd med mina Dukes såväl åkmässigt som uppförsmässigt, när det gäller kortare turer. Att tänka på när man drar till en liten puderhåla i Kanada är att det just är litet och blir snabbt uppkört, så ofta ligger många bra åk i det sk kallade slackcountryt (alltså området precis utanför pistområdet som du ofta måste tura till, men inte så långt att du inte kan komma tillbaka till systemet utan någon större ansträngning). Det första du/ni gör, om det är första säsongen eller längre resan, borde vara att gå en lavinsäkerhetskurs med en bergsguide. Alltid värt det. Har du inga prylar och inte hittar något bra beg. här hemma skulle jag vänta med de stora inköpen av skidor, sändare osv till Kanada, blir billigare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada 2010/2011
Tillbaka
Topp