Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 363629" data-attributes="member: 61849"><p>Alltså för att vara rättfram så spöar Alperna Kanada terrängmässigt på alla sätt ganska mycket, det finns inget som är bättre terrängmässigt med kanada. Men det finns ett par viktiga punkter till kanadas fördel.</p><p></p><p>Kanada är lite snösäkrare, mjukare snö, i allmänhet mer snö, engelsktalande, ganska trevligt land och förhållandevis billigt.</p><p></p><p></p><p>Det gäller den liftburna åkningen. Det finns massor med bra ställen att åka på i Kanada om man kommer åt backcountryn med helikopter eller annat färdmedel. Och med en del knatande så finns det riktigt bra åkning att hitta bredvid skidsystemen.</p><p></p><p>Jag har bara varit i Whistler så allt jag kan säga med säkerhet är förhållandena där och det stämmer rätt bra in på ovanstående. Men det stämmer nog in rättså bra på andra orter med, dock så sägs Lake Louise ha fin brantåkning men där kommer det inte lika mycket snö heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 363629, member: 61849"] Alltså för att vara rättfram så spöar Alperna Kanada terrängmässigt på alla sätt ganska mycket, det finns inget som är bättre terrängmässigt med kanada. Men det finns ett par viktiga punkter till kanadas fördel. Kanada är lite snösäkrare, mjukare snö, i allmänhet mer snö, engelsktalande, ganska trevligt land och förhållandevis billigt. Det gäller den liftburna åkningen. Det finns massor med bra ställen att åka på i Kanada om man kommer åt backcountryn med helikopter eller annat färdmedel. Och med en del knatande så finns det riktigt bra åkning att hitta bredvid skidsystemen. Jag har bara varit i Whistler så allt jag kan säga med säkerhet är förhållandena där och det stämmer rätt bra in på ovanstående. Men det stämmer nog in rättså bra på andra orter med, dock så sägs Lake Louise ha fin brantåkning men där kommer det inte lika mycket snö heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada i vinter?
Tillbaka
Topp