Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kanada / USA 2013-2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ashtraymofucku" data-source="post: 1008138" data-attributes="member: 48303"><p>Det behöver inte komma en shitload med snö, vi hade riktigt otur i år, kom 7,2 meter på hela säsongen i Kicking Horse BC, snittet ligger på 10,5 och förra året kom det 13,5 meter. Alperna fick mer snö än Kanada i år, men i normala fall så brukar ju Kanada få mer snö och framförallt bättre snö. </p><p></p><p>Träffade en hel del Kanadensare som hade vart runt och rest/bott/säsongat på alla möjliga orter i Kanada/Usa och det var inte en enda som tyckte något var bättre än Kicking Horse, är ju sugen på att dra till Alta också men dom amerikaner jag har snackat med säger att Kicking Horse är bättre. Alta får dock mer snö, näst mest i Amerika tätt efter Mt. Baker.</p><p></p><p>Om jag skulle göra min första säsong i Kanada så skulle jag definitivt välja mellan Alta eller Kicking Horse. </p><p>Alta/SB får mer och ännu bättre snö (nästan för lätt) och har bra terräng! </p><p>Kicking Horse är det lite folk och den stora puderhetsen (som är i Revelstoke, Whistler osv) existerar inte i KH, visst är det puderhets men kön är 1/5 av den kön i t.ex Revelstoke efter en natts dump! </p><p>Terrängen är också bättre i KH än både Alta, Revelstoke och Whistler om man har turutrustning vilket är ett måste om man ska göra säsong i Kanada, har man inga turgrejer, gör en till säsong i Alperna då istället! </p><p>Det är mina råd baserat på egna erfarenheter och ord från andra här på Freeride samt Amerikaner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ashtraymofucku, post: 1008138, member: 48303"] Det behöver inte komma en shitload med snö, vi hade riktigt otur i år, kom 7,2 meter på hela säsongen i Kicking Horse BC, snittet ligger på 10,5 och förra året kom det 13,5 meter. Alperna fick mer snö än Kanada i år, men i normala fall så brukar ju Kanada få mer snö och framförallt bättre snö. Träffade en hel del Kanadensare som hade vart runt och rest/bott/säsongat på alla möjliga orter i Kanada/Usa och det var inte en enda som tyckte något var bättre än Kicking Horse, är ju sugen på att dra till Alta också men dom amerikaner jag har snackat med säger att Kicking Horse är bättre. Alta får dock mer snö, näst mest i Amerika tätt efter Mt. Baker. Om jag skulle göra min första säsong i Kanada så skulle jag definitivt välja mellan Alta eller Kicking Horse. Alta/SB får mer och ännu bättre snö (nästan för lätt) och har bra terräng! Kicking Horse är det lite folk och den stora puderhetsen (som är i Revelstoke, Whistler osv) existerar inte i KH, visst är det puderhets men kön är 1/5 av den kön i t.ex Revelstoke efter en natts dump! Terrängen är också bättre i KH än både Alta, Revelstoke och Whistler om man har turutrustning vilket är ett måste om man ska göra säsong i Kanada, har man inga turgrejer, gör en till säsong i Alperna då istället! Det är mina råd baserat på egna erfarenheter och ord från andra här på Freeride samt Amerikaner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kanada / USA 2013-2014
Tillbaka
Topp