Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kanada / USA 2013-2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hannit" data-source="post: 993709" data-attributes="member: 138881"><p>Hej!</p><p>Nice tråd och roligt att läsa att folk är pepp på Kanada! Var ett tag jag funderade på att säsonga i Österrike, men Kanada låter definitivt mycket coolare. Vill gärna åka någonstans och göra något nytt efter studenten!</p><p></p><p>Har åkt skidor sedan jag var liten både i Sverige men också i Alperna och jag älskar det, gillar verkligen kickarna man får när man ska ner för backarna och njuta av festlivet och afterskiin, men känner också att jag vill utvecklas lite mer som skidåkare. Hade verkligen varit kul om man kunde hitta ett gäng som delar dessa intressen och göra något kul tillsammans.</p><p></p><p>Har dock inte hört så mycket om vilka skidorter som erbjuds just i Kanada, förutom Whistler (som verkar vara den största och dyraste) och sen har jag läst lite om folk som åkt till Revelstoke och som tyckte det var fett, fastän det var en mindre stad/by.. så är ganska osäker på vad som är bäst att välja, en lite större partyort eller en lite mindre? Och ska man söka jobb/boende på plats eller gå via någon organisation? </p><p></p><p>För min del lutar det nog mest mot att satsa på att åka till Whistler (i och med att det är en så pass stor ort så kan det nog inte slå fel), jobba en del i sommar så man får in lite pengar i fickan och sen hitta jobb och boende för 4-6 månader där och bara ha askul, men samtidigt vet jag ju inte om det är bästa valet..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hannit, post: 993709, member: 138881"] Hej! Nice tråd och roligt att läsa att folk är pepp på Kanada! Var ett tag jag funderade på att säsonga i Österrike, men Kanada låter definitivt mycket coolare. Vill gärna åka någonstans och göra något nytt efter studenten! Har åkt skidor sedan jag var liten både i Sverige men också i Alperna och jag älskar det, gillar verkligen kickarna man får när man ska ner för backarna och njuta av festlivet och afterskiin, men känner också att jag vill utvecklas lite mer som skidåkare. Hade verkligen varit kul om man kunde hitta ett gäng som delar dessa intressen och göra något kul tillsammans. Har dock inte hört så mycket om vilka skidorter som erbjuds just i Kanada, förutom Whistler (som verkar vara den största och dyraste) och sen har jag läst lite om folk som åkt till Revelstoke och som tyckte det var fett, fastän det var en mindre stad/by.. så är ganska osäker på vad som är bäst att välja, en lite större partyort eller en lite mindre? Och ska man söka jobb/boende på plats eller gå via någon organisation? För min del lutar det nog mest mot att satsa på att åka till Whistler (i och med att det är en så pass stor ort så kan det nog inte slå fel), jobba en del i sommar så man får in lite pengar i fickan och sen hitta jobb och boende för 4-6 månader där och bara ha askul, men samtidigt vet jag ju inte om det är bästa valet.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kanada / USA 2013-2014
Tillbaka
Topp