Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kanada vinter 2010/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 803399" data-attributes="member: 49358"><p>Jag har tidigare litat till 100% på hyresvärden med depositionen och då då tyvärr blivit lite halvlurad en gång av tre. Så om jag nu skulle lösa ett säsongsboende så skulle jag se till att det finns ett skrivet kontrakt på att ni hyr av era hyresvärdar. Ni ska oxå se till att depositionen hamnar på ett konto som ni oxå står skrivna på eller har tillgång till så att hyresvärden inte kan ta ut en enda krona utan att ni är med eller skriver en fullmakt om att det är ok. </p><p>Vad som har hänt mig är att vi städade ur och åkte till whistler. Efter att ha väntat på att få tillbaka pengarna i ca 2 månader får en av de jag bott med ett mail där det stod att vi hade haft våra skidor och snowboards på ett av rummen med heltäckningsmatta och pga det hade det blivit rostfläckar. Detta ledde till att de hade bytt mattan utan att vi hade en chans till att säga vårt om saken och dragit de pengarna som det kostade att byte mattan samt slipat trägolvet på nedervåningen och sagt att de var tvungna då det var stooora repor i golvet. Bullshit! Men vi hade ingen makt och fick finna oss i situationen.</p><p>Eftersom vi inte hade ngt kontrakt och vi gett de pengarna för depositionen så kunde de med andra ord göra precis som de ville med pengarna...så på ett sätt får man ju vara glad att man fick tillbaka ngt alls.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 803399, member: 49358"] Jag har tidigare litat till 100% på hyresvärden med depositionen och då då tyvärr blivit lite halvlurad en gång av tre. Så om jag nu skulle lösa ett säsongsboende så skulle jag se till att det finns ett skrivet kontrakt på att ni hyr av era hyresvärdar. Ni ska oxå se till att depositionen hamnar på ett konto som ni oxå står skrivna på eller har tillgång till så att hyresvärden inte kan ta ut en enda krona utan att ni är med eller skriver en fullmakt om att det är ok. Vad som har hänt mig är att vi städade ur och åkte till whistler. Efter att ha väntat på att få tillbaka pengarna i ca 2 månader får en av de jag bott med ett mail där det stod att vi hade haft våra skidor och snowboards på ett av rummen med heltäckningsmatta och pga det hade det blivit rostfläckar. Detta ledde till att de hade bytt mattan utan att vi hade en chans till att säga vårt om saken och dragit de pengarna som det kostade att byte mattan samt slipat trägolvet på nedervåningen och sagt att de var tvungna då det var stooora repor i golvet. Bullshit! Men vi hade ingen makt och fick finna oss i situationen. Eftersom vi inte hade ngt kontrakt och vi gett de pengarna för depositionen så kunde de med andra ord göra precis som de ville med pengarna...så på ett sätt får man ju vara glad att man fick tillbaka ngt alls. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kanada vinter 2010/11
Tillbaka
Topp