Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada vs. Japan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fridster" data-source="post: 447622" data-attributes="member: 52741"><p>Jag och min polare Hanna planerar en säsong i Kanada, men mitt i vår research ploppade Japan upp i bilden. Varför inte? tänkte vi. Verkar vara ett drömlandskap med snödump dag ut och dag in, den torraste fluffigaste snö man kan tänka sig och massa övertäckta stubbar och stenar som man kan stutsa på mellan körsbärsträden...</p><p></p><p>Stämmer verkligen allt detta? Är det så underbart som man hört om? Om någon vart där och har lite inside-info så skriv gärna en rad eller två. Frågan är också ekonomisk, är det dyrt med resa+boende+liftkort+mat osv? Eller håller dig sig i klass med Alperna?</p><p></p><p>Kanada är väl billigare och det finns mer bummare och likasinnade kan jag tänka mig. Finns det nån bummarkultur i Japan eller kommer man vara ensam säsongare? Finns det liv i byerna, typ fester & afterski? Har ingen emot en lugn håla om snön är magisk, men the more the merrier as they say. Vi hookar gärna om det finns nått gäng som tänkt dra över dit.</p><p></p><p>När är säsongen som bäst? Skriv allt ni vet helt enkelt!</p><p>Vi snakkes! /Frida och Hanna</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fridster, post: 447622, member: 52741"] Jag och min polare Hanna planerar en säsong i Kanada, men mitt i vår research ploppade Japan upp i bilden. Varför inte? tänkte vi. Verkar vara ett drömlandskap med snödump dag ut och dag in, den torraste fluffigaste snö man kan tänka sig och massa övertäckta stubbar och stenar som man kan stutsa på mellan körsbärsträden... Stämmer verkligen allt detta? Är det så underbart som man hört om? Om någon vart där och har lite inside-info så skriv gärna en rad eller två. Frågan är också ekonomisk, är det dyrt med resa+boende+liftkort+mat osv? Eller håller dig sig i klass med Alperna? Kanada är väl billigare och det finns mer bummare och likasinnade kan jag tänka mig. Finns det nån bummarkultur i Japan eller kommer man vara ensam säsongare? Finns det liv i byerna, typ fester & afterski? Har ingen emot en lugn håla om snön är magisk, men the more the merrier as they say. Vi hookar gärna om det finns nått gäng som tänkt dra över dit. När är säsongen som bäst? Skriv allt ni vet helt enkelt! Vi snakkes! /Frida och Hanna [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada vs. Japan?
Tillbaka
Topp