Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada vs. Japan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 447806" data-attributes="member: 73781"><p>Har också kollat lite på Japan inför vintern.</p><p></p><p>För min del så kommer det dock att vara en job resa till Tokyo i så fall och skidåkning på helgerna. Bättre än ingent.</p><p></p><p>Det jag kommit fram till är att Japan inte alls verkar så dyrt som ryket säger. Maten verkar rätt billig både i affär och resturang om man äter "local food" (altså ris, soya produkter, skaldjur). Däremot ju mer "europeiskt" du vill leva i mathållning och boende ju dyrare blir det. </p><p></p><p>Resan är ju dyrare. Du flyger inte till Japan för 6500 spän vilket det kostar till Kanada. </p><p></p><p>Boende så har jag bara kollat på pensionat och det var väl inte jätte dyrt men inte super billigt heller 500-600 spänn natten för ett dubbel rum känns rätt ok. För er så är det ju inte aktuellt med pensionat. Men det kan hjäpa er med en prisbild.</p><p></p><p>Transport från Tokyo till skidorterna (om du INTE väljer nordön) är någon timme med tåg och sen buss. Tåg funkar tydligen gör bra i Japan enda problemet är ju hållplatserna och veta när man skall av.</p><p></p><p>Förbered er på att det är oerhört få som pratar engelska. Så kontakten med locals kommer förmodligen bli rätt liten.</p><p></p><p>Läste här på forumet att någon skrev om att lavinkontrollen var i princip obefintlig. Detta ställer ju högre krav på er kunskap om ni vill få ut max av åkningen.</p><p></p><p>Det var allt jag kunde bidraga med.</p><p></p><p>/T</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 447806, member: 73781"] Har också kollat lite på Japan inför vintern. För min del så kommer det dock att vara en job resa till Tokyo i så fall och skidåkning på helgerna. Bättre än ingent. Det jag kommit fram till är att Japan inte alls verkar så dyrt som ryket säger. Maten verkar rätt billig både i affär och resturang om man äter "local food" (altså ris, soya produkter, skaldjur). Däremot ju mer "europeiskt" du vill leva i mathållning och boende ju dyrare blir det. Resan är ju dyrare. Du flyger inte till Japan för 6500 spän vilket det kostar till Kanada. Boende så har jag bara kollat på pensionat och det var väl inte jätte dyrt men inte super billigt heller 500-600 spänn natten för ett dubbel rum känns rätt ok. För er så är det ju inte aktuellt med pensionat. Men det kan hjäpa er med en prisbild. Transport från Tokyo till skidorterna (om du INTE väljer nordön) är någon timme med tåg och sen buss. Tåg funkar tydligen gör bra i Japan enda problemet är ju hållplatserna och veta när man skall av. Förbered er på att det är oerhört få som pratar engelska. Så kontakten med locals kommer förmodligen bli rätt liten. Läste här på forumet att någon skrev om att lavinkontrollen var i princip obefintlig. Detta ställer ju högre krav på er kunskap om ni vill få ut max av åkningen. Det var allt jag kunde bidraga med. /T [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada vs. Japan?
Tillbaka
Topp