Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada vs. Japan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gnilk" data-source="post: 448296" data-attributes="member: 74174"><p>Min svägerska gjorde säsong där, mer eller mindre frivilligt, hon stod inte ut i Tokyo under vinter halvåret och jobbade på ett pensionat samtidigt som hon åkte bräda...</p><p></p><p>Iaf, Japan är billigt att käka i (tokbilligt faktiskt) du tjänar inte på att laga själv... I centrala Tokyo ska du inte betala mer än 1000 YEN för en fullständig trerätters lunch...</p><p></p><p>Boende är dyrare, tyvärr, och speciellt om du inte kan japanska utan måste boka via någon av de internationella rese-centrum som finns vid varje tågstation i större städer.. Det går att komma ned i 500-600:- men jag har inte lyckats själv utan bara med japanspråkig hjälp..</p><p></p><p>Tåg är dyrt och punktligt, men ska du bara åka upp från Tokyo (eller liknande) är det inget problem. Var noga med att köpa en biljett för shinkhansen. Biljett köper man på station samma dag och det finns i princip alltid plats. Ska du åka lite mer tåg, under en bestämd tid, så beställ ett Japan-Railpass (måste göras från landet du åker ifrån, Sverige, och ett par veckor innan resan) genom ett ombud (Japanska resebyrån hjälper till med det)... Rail-pass är inte bundet i tid förrens du använder det första dagen, men längden (7, 14 och 21 dagar) och därmed priset varierar.. </p><p></p><p>Flyg till Japan ska ligga runt 10.000 SEK, inte dyrare (lite beroende på var i Japan du vill landa). De billigaste flygen har jag fått med FinnAir och Air France.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gnilk, post: 448296, member: 74174"] Min svägerska gjorde säsong där, mer eller mindre frivilligt, hon stod inte ut i Tokyo under vinter halvåret och jobbade på ett pensionat samtidigt som hon åkte bräda... Iaf, Japan är billigt att käka i (tokbilligt faktiskt) du tjänar inte på att laga själv... I centrala Tokyo ska du inte betala mer än 1000 YEN för en fullständig trerätters lunch... Boende är dyrare, tyvärr, och speciellt om du inte kan japanska utan måste boka via någon av de internationella rese-centrum som finns vid varje tågstation i större städer.. Det går att komma ned i 500-600:- men jag har inte lyckats själv utan bara med japanspråkig hjälp.. Tåg är dyrt och punktligt, men ska du bara åka upp från Tokyo (eller liknande) är det inget problem. Var noga med att köpa en biljett för shinkhansen. Biljett köper man på station samma dag och det finns i princip alltid plats. Ska du åka lite mer tåg, under en bestämd tid, så beställ ett Japan-Railpass (måste göras från landet du åker ifrån, Sverige, och ett par veckor innan resan) genom ett ombud (Japanska resebyrån hjälper till med det)... Rail-pass är inte bundet i tid förrens du använder det första dagen, men längden (7, 14 och 21 dagar) och därmed priset varierar.. Flyg till Japan ska ligga runt 10.000 SEK, inte dyrare (lite beroende på var i Japan du vill landa). De billigaste flygen har jag fått med FinnAir och Air France. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada vs. Japan?
Tillbaka
Topp