Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada vs. Japan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wicked-wickawd" data-source="post: 449563" data-attributes="member: 44320"><p>Ok sorry att jag kommer som en total "partycrasher" nu, men jag har lite ny info. För att ta sig till Japan som svensk, så måste man självklart skaffa visum. Dessa finns i tre former för våran del.</p><p>1. Turistvisum</p><p>Gäller i tre månader</p><p>2. Arbetsvisum</p><p>Gäller så länge som företaget som fixar det begär åt dig. För dessa måste du oftast skaffa ett jobb innan du åker dit och sedan måste det företaget förklara för Japanska staten varför just DU ska få detta jobb och inte en japan... (riktigt surt jag vet!)</p><p>3. Studentvisum</p><p>Gäller under hela din studieperiod i Japan. Detta ansöks ofta genom stipendium och andra former utav studier i Japan.</p><p></p><p></p><p>Jag skulle dock utav hela mitt hjärta vilja åka och säsonga i japan, eller jobba i Tokyo. Dock som ni kanske förstår, så är det inte världens enklaste grej. Om det är så att man kan haka på er eller om det är några andra som vill köra nån grej tillsammans, så vore det asnajs! Hare!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wicked-wickawd, post: 449563, member: 44320"] Ok sorry att jag kommer som en total "partycrasher" nu, men jag har lite ny info. För att ta sig till Japan som svensk, så måste man självklart skaffa visum. Dessa finns i tre former för våran del. 1. Turistvisum Gäller i tre månader 2. Arbetsvisum Gäller så länge som företaget som fixar det begär åt dig. För dessa måste du oftast skaffa ett jobb innan du åker dit och sedan måste det företaget förklara för Japanska staten varför just DU ska få detta jobb och inte en japan... (riktigt surt jag vet!) 3. Studentvisum Gäller under hela din studieperiod i Japan. Detta ansöks ofta genom stipendium och andra former utav studier i Japan. Jag skulle dock utav hela mitt hjärta vilja åka och säsonga i japan, eller jobba i Tokyo. Dock som ni kanske förstår, så är det inte världens enklaste grej. Om det är så att man kan haka på er eller om det är några andra som vill köra nån grej tillsammans, så vore det asnajs! Hare! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada vs. Japan?
Tillbaka
Topp