Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="elvitore" data-source="post: 108160" data-attributes="member: 49270"><p>tja</p><p></p><p>Var i Fernie förr förra vintern. Grymt ställe om man gillar att huda, enorma möjligheter. Detta är inte ett måste då det finns mycket annars oxå, men rekomenderar skarpt att du funderar över detta. Sen är det så att de flesta orterna inte har hotel vid systemet, och om de har det är de svindyra, utan en bil är att föredra då man måste liffta annars. Skälva köpte vi en gammal hus bil och åkte runt en del, detta är inte heller att rekomendera då dessa ofta går sönder och svåra att sälja när man skall hem. Hyr då istället en tre-fyra sessonger gammal hyr husbil då detta i slutändan kostar lika mycket eller mindre. Anars kan man köpa en bilig bil i Calgary eller Vancover och sen ha, vilket är lättare och hitta och lättare att sälja när ni ska hem. Vi var även i Sunshine och en del småorter men Ferni var överlägsen jämfört med dem. Skulle jag göra om resan skulle jag nog titta på att åka till Nevada eller Utah istället, då det är ngt snösäkrare men oxå dyrare.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="elvitore, post: 108160, member: 49270"] tja Var i Fernie förr förra vintern. Grymt ställe om man gillar att huda, enorma möjligheter. Detta är inte ett måste då det finns mycket annars oxå, men rekomenderar skarpt att du funderar över detta. Sen är det så att de flesta orterna inte har hotel vid systemet, och om de har det är de svindyra, utan en bil är att föredra då man måste liffta annars. Skälva köpte vi en gammal hus bil och åkte runt en del, detta är inte heller att rekomendera då dessa ofta går sönder och svåra att sälja när man skall hem. Hyr då istället en tre-fyra sessonger gammal hyr husbil då detta i slutändan kostar lika mycket eller mindre. Anars kan man köpa en bilig bil i Calgary eller Vancover och sen ha, vilket är lättare och hitta och lättare att sälja när ni ska hem. Vi var även i Sunshine och en del småorter men Ferni var överlägsen jämfört med dem. Skulle jag göra om resan skulle jag nog titta på att åka till Nevada eller Utah istället, då det är ngt snösäkrare men oxå dyrare. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada
Tillbaka
Topp