Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kanada!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 138155" data-attributes="member: 29149"><p>Det här kommer kanske lite sent till er men i alla fall:</p><p>Var inte så jkla flexibla angående orten. Terrängen är ganska olika i olika delar av Ca o USA. Förväntar man sig alpin terräng är vissa orter helt fel o vill man ha lite tillgång till mer än en klippa minskas antalet intressanta orter ytterliggare. Vill man hika är vissa orter definitivt bättre än andra beroende på hur långt man vill gå o hur van man är (både på att hika o ta sig ner). Dessutom skiljer sig snökvalitén mer än ni anar. Det är inte så kul för er om ni förväntar er champagnepuder o hamnar i cement (brukar vara kulk för brädåkare men skidåkare gnäller som fn). Det är också en fråga om att ha ganska mycket snö hela tiden eller sjukt mycklet sjukt lätt snö då o då (men ofta mer än en vecka total torka dessemellan). Kom också ihåg att det är rätt olika möjligheter till andra aktiviteter på de olika ställena.</p><p></p><p>Jag vill inte skrämma er men min ganska ringa erfarenhet (2 säsonger inkl roadtrip i BC) är att det är ett ganska stort antal bummare som far till Ca och har helt förvirrade andra idéer om de orter de åker till. Personligen tror jag att det skiljer mindre mellan de flesta alporter än mellan orterna i BC (troligen pga att de faktiskt ligger i olika bergskedjor och extremt olika långt från riktiga städer). Undvik att spendera massa pengar på en skidresa om du inte vet vad du vill ha. Man kan inte förutsäga hur en säsong blir men man kan i alla fall ge sig själv nästa möjliga utgångsläga.</p><p></p><p>Å andra sidan, alla orter har ju sin charm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 138155, member: 29149"] Det här kommer kanske lite sent till er men i alla fall: Var inte så jkla flexibla angående orten. Terrängen är ganska olika i olika delar av Ca o USA. Förväntar man sig alpin terräng är vissa orter helt fel o vill man ha lite tillgång till mer än en klippa minskas antalet intressanta orter ytterliggare. Vill man hika är vissa orter definitivt bättre än andra beroende på hur långt man vill gå o hur van man är (både på att hika o ta sig ner). Dessutom skiljer sig snökvalitén mer än ni anar. Det är inte så kul för er om ni förväntar er champagnepuder o hamnar i cement (brukar vara kulk för brädåkare men skidåkare gnäller som fn). Det är också en fråga om att ha ganska mycket snö hela tiden eller sjukt mycklet sjukt lätt snö då o då (men ofta mer än en vecka total torka dessemellan). Kom också ihåg att det är rätt olika möjligheter till andra aktiviteter på de olika ställena. Jag vill inte skrämma er men min ganska ringa erfarenhet (2 säsonger inkl roadtrip i BC) är att det är ett ganska stort antal bummare som far till Ca och har helt förvirrade andra idéer om de orter de åker till. Personligen tror jag att det skiljer mindre mellan de flesta alporter än mellan orterna i BC (troligen pga att de faktiskt ligger i olika bergskedjor och extremt olika långt från riktiga städer). Undvik att spendera massa pengar på en skidresa om du inte vet vad du vill ha. Man kan inte förutsäga hur en säsong blir men man kan i alla fall ge sig själv nästa möjliga utgångsläga. Å andra sidan, alla orter har ju sin charm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kanada!
Tillbaka
Topp