Kanada !

keddo

Ny medlem
Kanada !
Tjo , tänkt höra ifall någon har ett bra tips på skidort i kanada. Jag och en polare tänkte dra dit 2 veckor i Januari.
Vi åker till kanada för pudrets skull, festande kommer helt klart i andra/tredje hand.

Hur är Januari överlag i Kanada?

tack för tips !

Kanada !
Svårt att säga hur det kommer va, kanada får väl generellt sett mycket snö. Förra säsongen var väl den sämsta på rätt länge om jag inte missminner mig? Och den innan det var inte heller någon höjdare om man mäter med deras mått.

Kolla typ kickin horse (snacka med PNyberg) , revelstoke kanske, stevens pass ligger rätt nära kickin horse om ni gillar att tura. Whistler går väl bort, väldigt mkt folk och mkt fest.

Finns nog många som kan svara bättre än mig på det här ämnet iofs, talar inte av egen erfarenhet utan bara sånt jag hört från andra och läst mig till.

/Simon

Senast ändrad:
Kanada !
Januari kan var både Hit eller miss då det oftast kan vara sjukt kallt. Så antingen är det så kallt att det
är molnfritt och inversion (molnen ligger lågt = kallt som fan under molnen och soligt och fint ovanför...brukar sedan gå hand i hand med otroligt ostabil snö när kylan kommer igen....eller så binder snön och blir superstabil) Eller så kräker det ner hela tiden.

Revelstoke och Kicking är iaf mina faves och så finns det sjuka turmöjligheter runt om som gör att du får sjuka puderåk...om du orkar gå en bit :)

Kanada !
Okej tack för tipsen!

Hur är Fernie som resort , ligger själva "byn" Fernie en bit från Skidsystemet? ska man bo vid pisten eller nere vid byn?

Är Fernie alldeles för platt ( kanadas sälen ) ? bättre åkning överlag någon annastans?

tack för bra svar :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp