Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mackan1981" data-source="post: 45496" data-attributes="member: 29451"><p>Jag är nyligen hemkommen från en 4-månaders vistelse i Whistler på den kanadensiska västkusten. Orten är något jag klart kan rekommendera, framförallt åkmässigt då åkningen håller absolut världsklass med en otroligt varierande terräng och snömängder man inte sett maken till förut. </p><p>Det som också är ett klart plus i kanten är att själva Whistler är relativt stort om man jämför med många andra skidorter, vilket gör att möjligheten att aktivera sig när man inte åker är större än Banff, Fernie etc.</p><p>Ang prisläget så har Whistler ett något oförtjänt rykte om vara en "överklassort", med höga kostnader för boende, mat och sprit. Så är alltså inte fallet.</p><p> En tre-månaderssäsong klarar ni alla gånger på 50000. En summa som bara marginellt skiljer sig från dom lite mindre orterna i Kanada, typ fernie</p><p>Summa summarum: Ska ni åka till Kanada så åk till Whistler, ni kommer inte att ångra er. Var ute i god tid med resa, boende och liftkort så kommer det, som sagt, inte handla om några astronomiska summor. Att börja leta boende redan nu är absolut inte överambitiöst.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mackan1981, post: 45496, member: 29451"] Jag är nyligen hemkommen från en 4-månaders vistelse i Whistler på den kanadensiska västkusten. Orten är något jag klart kan rekommendera, framförallt åkmässigt då åkningen håller absolut världsklass med en otroligt varierande terräng och snömängder man inte sett maken till förut. Det som också är ett klart plus i kanten är att själva Whistler är relativt stort om man jämför med många andra skidorter, vilket gör att möjligheten att aktivera sig när man inte åker är större än Banff, Fernie etc. Ang prisläget så har Whistler ett något oförtjänt rykte om vara en "överklassort", med höga kostnader för boende, mat och sprit. Så är alltså inte fallet. En tre-månaderssäsong klarar ni alla gånger på 50000. En summa som bara marginellt skiljer sig från dom lite mindre orterna i Kanada, typ fernie Summa summarum: Ska ni åka till Kanada så åk till Whistler, ni kommer inte att ångra er. Var ute i god tid med resa, boende och liftkort så kommer det, som sagt, inte handla om några astronomiska summor. Att börja leta boende redan nu är absolut inte överambitiöst. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kanada?
Tillbaka
Topp